ریس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ;

۶۰درصد آمار جان باختگان کرونا مربوط به مردان است

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۰۹:۳۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۸۶۰۴
۶۰درصد آمار جان باختگان کرونا مربوط به مردان است
بر اساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیشترین میزان فوت مردان بر اثر کرونا در استان مربوط به مردان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ,محمد کریمیان اظهار داشت: برآیند آماری ابتلا به کرونا ویروس حکایت از وضعیت فوق خطر در استان ایلام دارد. 

وی سهل‌انگاری، حضور در مجامع و محافل خانوادگی، عروسی و عزا بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را عامل گستردگی شیوع ویروس کرونا در استان ایلام، به ویژه شهرستان‌های "ایوان"و"دره شهر" عنوان کرد و افزود: کاهش استفاده از ماسک در استان به ۵۲ درصد رسیده است و این برای پیشگیری از ویروس کرونا کفاف نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: وضعیت ابتلای بیماران برحسب جنس ۵۷ درصد مردان و ۴۳ درصد زنان است و درصد فوت هم ۶۰ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان می‌باشد.

کریمیان با بیان اینکه علت افزایش مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا در استان ایلام دیر رسیدن بیماران به مراکز درمانی است تصریح کرد: ۴۰ درصد فوت شدگان به علت مراجعه دیرهنگام به بیمارستان جان خود را ازدست می‌دهند.

وی از کاهش میانگین سنی موارد ابتلای به ۴۰ سال خبردادو گفت: برای کنترل بیماری کرونا هر علائمی را باید به‌حساب کرونا بگذاریم و با مراجعه به مراکز درمانی از ابتلا یا عدم ابتلا اطمینان خاطر پیدا کنیم و تا مشخص شدن وضعیت در محل کار و اجتماع حضور پیدا نکنیم.

 

نظر شما