مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام:

طرح ارزیابی روابط عمومی های ایلام الگوی برتر کشور شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۰۹:۳۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۸۶۱۵
طرح ارزیابی روابط عمومی های ایلام الگوی برتر کشور شد
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام گفت: طرح ارزیابی عملکرد روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام به عنوان الگوی نمونه در سطح کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز ایلام ;آیت قیصربیگی شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس مدیران کل روابط عمومی استانداری های سراسر کشور اظهار داشت: در این نشست پس از تشریح طرح ارزیابی عملکرد ماهیانه عملکرد روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، این طرح مورد استقبال مشاور وزیر و سایر اعضا قرار گرفت و مقرر شد برای اجرا در سطح دستگاه‌های اجرایی کل کشور به وزارت کشور ارائه شود.

وی ضمن قدردانی از حمایت های استاندار ایلام از مقوله روابط‌عمومی در استان افزود: طرح ارزیابی عملکرد ماهیانه روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان به دستور استاندار ایلام برای ارتقای جایگاه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در یک سال پایانی کار دولت شکل گرفت.

"قیصربیگی" یادآور شد: این طرح با استفاده از نظر کارشناسان و اصحاب فن کشور در ۲۰ شاخص و در قالب سه حوزه مهم اطلاع‌رسانی، ارتباطات و ابتکارات، خلاقیت و نوآوری با اعتبار و روایی بالایی تدوین شد و هم اکنون نیز پنج دوره آن اجرایی شده است.

وی مهم ترین ضمانت موفقیت و اجرایی شدن طرح را حمایت مستقیم استاندار ایلام عنوان و اضافه کرد: در این راستا به دستور استاندار ۱۰ نمره ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان به حوزه روابط‌عمومی اختصاص یافته است.

وی در ادامه به ایجاد عوامل بازدارنده در صورت عدم توجه مدیران به حوزه روابط عمومی خبر داد و گفت: یکی از این عوامل مهم بازدارنده ارسال نامه عدم رضایت مدیران به وزارتخانه‌های مربوطه با امضای شخص استاندار برای دستگاه های اجرایی است که عملکرد بسیار ضعیفی در حوزه روابط‌عمومی داشته اند.

دبیر شورای هماهنگی روابط‌عمومی های استان، افزود: از دیگر عوامل بازدارنده مهم که می تواند ضمانت اجرایی شدن طرح را بیشتر کند، اطلاع‌رسانی نتایج ارزیابی بصورت ماهیانه در بین مردم است که این مهم امروز جو روانی سنگینی بر دستگاه های اجرایی که در حوزه روابط‌عمومی عملکرد ضعیفی داشته‌اند، ایجاد کرده است.

وی از اثربخشی بالا و قابل توجه طرح ارزیابی عملکرد ماهیانه روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در حالیکه در فروردین ماه سال جاری و در اولین ارزیابی صورت گرفته بر اساس شاخص های بیست گانه ۱۰۰ درصد روابط عمومی فرمانداری ها و ۹۱ درصد دستگاه های اجرایی استان دارای عملکرد ضعیف بوده اند بعد از گذشت پنج ماه به ترتیب این وضعیت ۷۰ و ۶۸ درصد ارتقا یافته است.

قیصربیگی از حمایت های استاندار ایلام از مقوله مهم روابط‌عمومی در استان قدردانی و ابراز امیدواری کرد: اجرایی شدن این طرح در بین دستگاهای اجرایی کشور موجب ارتقای جایگاه روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی در یکسال آخر کار دولت خواهد شد.

این نشست با حضور محمد حسن انصاری مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور و روابط عمومی های سراسر کشور برگزار شد

 

نظر شما