مدیرکل ورزش و جوانان ایلام خبر داد :

ورزش ایلام، همچنان در انتظار تحقق ماده ۵۳

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۲۳۲۳
ورزش ایلام، همچنان در انتظار تحقق ماده ۵۳
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام در گفت و گو با ایسنا گفت: اگر شرکت های فعال در ایلام، ماده ۵۳ را اعمال کنند می توانند به عنوان اسپانسر تیم های ورزشی در توسعه ورزش و نشاط اجتماعی استان ایلام سهیم باشند.

به گزارش برنا ازایلام ؛«مظفر علی شایی، با بیان اینکه دستگاه ورزش یک دستگاه خدماتی است که وظیفه آن، تفریح، سرگرمی و نشاط اجتماعی است و مسائل و مشکلات آن نیز نسبت به سایر دستگاهها به نوعی متفاوت است، اظهار کرد: نیازها و خواسته‌های ایلام در حوزه ورزش از امکانات موجود در استان بسیار بیشتر است و این مهم باعث ایجاد شکاف در همگن کردن نیازها و خواسته ها می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: در ایلام ۴۲۳ باشگاه خصوصی، ۳۲۳ هیأت ورزشی و ۶۸ سمن در ۱۱ شهرستان و ۶ بخش داریم که هر کدام از اینها دارای طیفی از خواسته و برنامه هستند که باید پوشش داده شود و بیش از ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و ۱۰۰ هزار نفر سازمان نیافته در استان ایلام داریم که در همه فضاها در حال فعالیت هستند.

علیشایی ادامه داد: از چالش‌های حوزه ورزش و جوانان استان ایلام که بیش از یک دهه از عمر آنها نیز می گذرد، یکی ورزشگاه غدیر است که سردرب آن با وجود تامین اعتبار هنوز اجرا نشده و مشکلاتی در حوزه معارضین دارد و باعث شده سردرب پس از ۱۰ سال هنوز ساخته نشده و این ورزشگاه برای بهره برداری بهتر شکل منسجمی نداشته باشد.

وی عدم همراهی سیستمی و نگاه جزیره ای به استان ایلام از موانع توسعه در ایلام دانست و گفت: یک پروژه ورزش بانوان داریم که از سال ۱۳۹۲ هنوز اجرایی نشده است. پیش‌تر زمین آن را راه و شهرسازی در اختیار قرار داده بود ولی با وجود داشتن اعتبار مناسب در زمان خودش، هیچ اقدامی نشده و زمین را هم از ما پس گرفته اند. با این وجود در حال حاضر توانسته ایم با جمع آوری اعتبارات لازم امکان اجرایی شدن فاز اول این پروژه را آغاز کنیم که تقاضا داریم راه و شهرسازی این زمین را مجددا به ورزش و جوانان برای احداث پروژه ورزشی بانوان واگذار کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام توضیح داد: نبود خوابگاه مناسب در استان باعث شده که ایلام نتواند در برگزاری رقابتهای ملی و بین المللی فعالیت داشته باشد که با ایجاد یک هتل ورزش در استان می توان به این مهم دست پیدا کرد که در رشد ورزش استان و مزایای اقتصادی آن موثر خواهد بود. در این خصوص اداره کل ورزش و جوانان حاضر به واگذاری زمین مورد نیاز است.

وی با انتقاد از نازل بودن سطح مشارکت پذیری در توسعه ورزش در استان عنوان کرد: ورزش یک پدیده بین بخشی در تمام حوزه های همگانی، حرفه ای و قهرمانی است ولی ویترین توانمندی جوانان یک استان ورزش حرفه ای آن است که متاسفانه مشارکت در این مقوله بین صنایع بزرگ، شهرداری ها، پالایشگاه، پتروشیمی و... در استان با وجود توانمندی وجود ندارد و ماده ۵۳ در ایلام اجرا نمی شود که اگر شرکتهای فعال در ایلام ماده ۵۳ را اعمال کنند می توانند به عنوان اسپانسر تیم های ورزشی در توسعه ورزش و نشاط اجتماعی استان ایلام سهیم باشند.

علیشایی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع چالشهای کرونا برای حوزه ورزش استان پرداخت و گفت: به علت شیوع کرونا باشگاههای ورزشی خصوصی استان که بیش از ۴۰۰ مرکز هستند با مشکلات تعطیلی و کاهش درآمد و بیکاری مواجه شده اند و تسهیلات تجهیز و توسعه ای که دریافت کرده اند امروز به مشکل برخورده و بانکها به آنها فشار می آورند. لذا لازم است در سطح ملی در این خصوص چاره جویی شود و به انها فرصتی داده شود که با عادی شدن شرایط بتوانند تعهدات خود را انجام دهند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما