معاون وزیر بهداشت مهمترین علت افزایش مرگ و میر کرونایی را اعلام کرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۴:۴۱:۴۲
کد خبر: ۱۰۸۸۷۲۳
معاون وزیر بهداشت مهمترین علت افزایش مرگ و میر کرونایی را اعلام کرد
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراجعه دیرهنگام به پزشک و پنهان کردن بیماری از عوامل اصلی مرگ و میر بالای مبتلایان کرونا در استان ایلام است.

به گزارش برنا از ایلام، دکتر قاسم جان‌بابایی روز دوشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: ابتلای تعداد بسیار زیادی از افراد مسن، سالخورده و دارای بیماری زمینه‌ای این استان به کرونا یکی از دیگر مرگ و میر بالای مبتلایان است.

وی از تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان امام خمینی(ره)، سرابله و دره‌شهر خبر داد و افزود: در کمترین زمان ممکن مشکل اکسیژن‌ساز استان را حل خواهیم کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت یادآور شد: همچنین چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن‌ برای چهار شهرستان فاقد این وسیله حیاتی درنظر گرفته‌ایم که تا قبل از سال جدید تحویل استان داده خواهد شد.

دکتر جان‌بابایی با اشاره به اینکه تجهیزات خوبی برای استان در حوزه بهداشت و درمان فراهم شده است، تاکید کرد: هم اکنون نصف بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام به بخش آی‌سی‌یو تبدیل شده است و همه بیمارستان‌های استان نیز مجهز به بخش پذیرش بیماران کرونایی شده‌اند.

وی از اهدای ۱۵ دستگاه کمک‌تنفسی به استان خبر داد و گفت: مقرر شده است تا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز ۲۰ دستگاه کمک‌تنفسی بای‌پپ برای استان فراهم کند که نیازمند پیگیری است.

دکتر جان‌بابایی با تشکر از استاندار ایلام و مجموعه سپاه استان در مجهز کردن نقاهتگاه شهدای قلاویزان، تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت که امروز نقاهتگاه ایلام از مجهزترین نقاهتگاه‌های کشور است.

وی یادآور شد: امروز شاهد یکی از زبده‌ترین تیم‌های درمان کشور در استان ایلام هستیم و اینجا لازم است از تلاش مجموعه‌ همکاران در دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کنم.

در ادامه این نشست دکتر نصیری رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور نیز از اهدای ۴۰ سیلندر اکسیژن‌ساز برای ایلام خبر داد و گفت: مجموعه هلال احمر در کنار پرسنل بهداشت و درمان در صف مبارزه با کرونا هستند و در این زمینه در تلاش هستیم که زمینه خدمات اکسیژن رایگان به مردم را فراهم کنیم.

دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بامداد دوشنبه از نقاهتگاه شهدای قلاویزان، بیمارستان کرونا و چند مرکز درمانی این استان بازدید کرد.

 

نظر شما