استاندار ایلام:

دستگاه قضا با افراد خاطی در صنعت مرغ برخورد کند

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۸:۲۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۹۳۷۱۹
دستگاه قضا با افراد خاطی در صنعت مرغ برخورد کند
استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان از دستگاه قضایی استان خواست با خاطیان صنعت مرغ در استان بشدت برخورد کند.

به گزارش برنا از ایلام ،قاسم سلیمانی دشتکی دراین جلسه گفت: وقتی یک روز کمبودی در بازار ایجاد می شود،  برخی از وضعیت پیش آمده سوءاستفاده کرده و با گران فروشی مشکل ایجاد می کنند، در این شرایط تحریمی این افراد مخل اقتصادی و نظام اند.

وی افزود: بایست با افراد خاطی که در دوران سود شریک هستند و از همه حمایت ها و یارانه های دولتی استفاده می کنند اما در دوره ضرر از تعهدات خود سرباز می زنند و حمایت نمی کنند، برخورد شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه قیمت مرغ به دلیل یک مشکل در کل کشور دچار نوسان بوده که با هماهنگی خوب دستگاه قضا و دادستانی، نیروی انتظامی و بازرسی مجدد آرامش نسبی حاکم شد.

اوگفت: قیمت مرغ باید به ۲۰۰ هزار ریال برسد اما اکنون ۲۵۰ هزار ریال است که نسبت به چهار روز قبل تا حدی مناسب است.

او با انتقاد از وضعیت تجمعات برای توزیع مرغ و نهاده در روزهای اخیر بشدت انتقاد کرد و گفت: باید مدیریت شود که در این شرایط کرونایی و محدودیت ها تجمع ایجاد نشود.

او افزود: همین بی برنامگی ها و عدم مدیریت ها موجب ایجاد ازدحام و تجمعات در بازار و فروشگاه ها شده است و جان مردم را به خطر انداخته است.

سلیمانی دشتکی گفت: ما با همه توان در تلاش هستیم آمار ابتلا و بستری و فوتی ناشی از کرونا کاهش یابد اما اکنون با این عدم مدیریت ها شاهد تجمعات و ازدحام برای خرید مرغ و نهاده هستیم.

او افزود: ما هم شخصیت برجسته به خاطر کرونا از دست ندادیم اکنون هر فوتی که رخ می دهد مصیبتی به یک خانواده وارد می شود و این یک درد است.

اواضافه کرد: وقتی مراسمات عزا و عروسی و گردهمایی ها ممنوع است چرا نباید بازار به گونه ای مدیریت شود که با توزیع بین فروشگاهی و برنامه ریزی از تجمعات مردم کاسته شود!

استاندار ایلام با اشاره به اینکه نشست ها و گردهمایی در شهرهای قرمز با ۱۵نفر، نارنجی ۲۰نفر و زرد ۳۰نفر با رعایت پروتکل ها ممکن است و بیش از این ممنوع است گفت: روز گذشته فروشگاه اتکا تنها برای حفظ سلامت مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شد.

او تاکید کرد: همه باید نسبت به حفظ سلامت مردم توجه کنند و کاری نکنند که با ازدحام مردم جان آنها در این شرایط کرونایی به خطر بیافتد.

او از جهاد کشاورزی و صمت برای توزیع مرغ دولتی و تامین مرغ گرم و آرامش مجدد در بازار تشکر کرد و گفت: باید با مدیریت درست مرغداران را پای کار بیاورند و با یک برنامه منسجم این مشکل برطرف شود.

گفتنی است در این نشست مدیرکل جهاد کشاورزی استان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت به ارایه گزارشی از اقدامات خود در زمینه جوجه ریزی، توزیع مرغ منجمد و بازرسی در بازار پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز