استاندار ایلام:

عادی سازی وضعیت کرونا در استان باعث بازگشت شدید محدودیت ها خواهد شد

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۱۵:۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۷۸۶۷
عادی سازی وضعیت کرونا در استان باعث بازگشت شدید محدودیت ها خواهد شد
عادی سازی وضعیت کرونا در استان بسیار خطرناک و باعث بازگشت شدید محدودیت ها خواهد شد وبهبود نسبی وضعیت نبایست باعث رهاسازی و عادی سازی وضعیت خطرناک کرونایی در استان شود.

 به گزارش برنا ازایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ آذر ماه در چهل و هشتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن تقدیر و تشکر از همراهی خوب مردم در اجرای دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی در اجرای قابل قبول محدودیت ها گفت: خوشبختانه اعمال محدودیت ها در پیشگیری از ابتلا و کاهش فوتی ها نتیجه مثبت داشته است.

وی با تاکید بر این مهم که بهبود نسبی وضعیت نبایست باعث رهاسازی و عادی سازی وضعیت خطرناک کرونایی در استان شود، گفت: هر زمان ما وضعیت بهتری پیدا کرده ایم باعث غفلت از وضعیت خطرناک کرونایی شده است و اینجا بایست مواظبت کرد دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی کماکان بطور کامل و بصورت ۱۰۰ درصدی رعایت شود و نبایست در این زمینه عادی انگاری شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه از کاهش ۵۰ درصدی تعداد بستری ها در استان خبر داد و گفت: آمار از ۴۰۰ بستری به حدود ۲۰۰ و فوتی ها از ۱۱ به حدود متوسط ۳ نفر رسیده است تا از رده اول مبتلا و رده سوم فوتی وضعیت بهتری پیدا کنیم و جزو استان های برتر از نظر بهبود وضعیت باشیم و تداوم این همراهی بایست تا ریشه کنی ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر این مهم که در فصل سرد زمستان وضعیت بیماری تشدید خواهد شد، گفت: معمولا در این فصل به خاطر سردی هوا درب و پنجره ها بسته می شوند و همین عاملی مهم برای تشدید بیماری کرونا خواهد شد، بنابراین در این شرایط علاوه بر عدم تجمع و گردهمایی ها و زدن ماسک، تهویه هوا بسیار مهم و حیاتی است. 

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به شرایط جدید مناطق سه گانه استان گفت: بر اساس رنگ بندی جدید شهرستان ایلام از حالت قرمز به نارنجی و آبدانان از حالت نارنجی به قرمز تبدیل شد و شهرستان چرداول کماکان در همان وضعیت قرمز است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در شهرستان های چرداول و آبدانان وضعیت قرمز حاکم است بایست تمرکز استان نسبت به این مناطق برای اعمال شدید محدودیت ها بیشتر شود و البته در شهر ایلام نیز از دیروز تا امروز وضعیت قرمز بوده است و مردم بایست در این زمینه مواظب باشند که اگر رویه به این شکل ادامه پیدا کند روند به محدودیت های قبلی باز خواهد گشت.

استاندار ایلام در ادامه گفت: با این حال در مناطقی که از وضعیت قرمز خارج شده اند گشایش هایی در گروه شغلی ۲ ایجاد می شود که البته به شرط اینکه دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی بطور کامل رعایت شود و در فروشگاه موادضدعفونی وجود داشته باشد و به مشتری های بدون ماسک خدمات ارائه ندهند و از تجمعات نیز دوری شود.

وی با عنوان این مطلب که در مناطق قرمز فعالیت گروه شغلی ۲ و ۳ و ۴ و در مناطق نارنجی گروه شغلی ۳ و ۴ و در مناطق زرد گروه شغلی ۴ ممنوع و تعطیل هستند، افزود: هر نوع جلسه رسمی در مناطق قرمز تا سقف ۱۵ نفر و در سطح نارنجی تا سقف ۲۰ نفر و در مناطق با سطح زرد تا سقف ۳۰ نفر مجاز است و باید ۴ متر فاصله بین افراد رعایت شود این قانون برای همه به طور یکسان اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین در مناطق قرمز کارمندان با حداکثر یک سوم، مناطق نارنجی حداکثر ۵۰ درصد و در مناطق زرد با یک سوم در محل کار حضور خواهند یافت و البته از همین میزان هم اگر کسی دارای علامت بیماری و یا بیماری زمینه ای هست هم می تواند با دورکاری در محل کار حضور نیابد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به همکاری خوب اصناف و بازاریان در اجرای محدودیت‌های گفت: اینجا نبایست صفر و صدی قضاوت کنیم و سعی کنیم نقاط قوت و مثبت را با هم ببینیم، وقتی اصناف بالای ۹۵ درصد رعایت کرده اند این امتیاز قابل قبول و خوبی است البته با اصنافی که رعایت نکرده اند نیز بایست برخورد شود.

وی در ادامه گفت: البته در اعمال محدودیت ها از اول آذرماه در برخی موارد چون آرامستان ها بعضی مواقع غفلت هایی شد یا پارکینگ شهرداری وقتی بسته شد اما سرخود باز شد و در اینجا لازم است دستگاه قضا در اینگونه موارد در راستای اجرای قانون حمایت کند.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که امروز نبایست از هزینه های ایجاد شده بر اثر اعمال محدودیت‌ها برای اصناف و بازاریان گذشت گفت: در اینجا لازم است همه تلاش کنیم با همکاری مردم و مسئولان هرچه زود تر شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس در استان باشیم تا شاهد رونق دوباره کسب و کار اصناف و بازاریان باشیم.

 

نظر شما