اسامی استانهای رکورددار ابتلا و مرگ کرونایی در هفته سوم آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۴:۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۲۳۱۷
اسامی استانهای رکورددار ابتلا و مرگ کرونایی در هفته سوم آذر ۹۹
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: شرایط کنونی بیماری در کشور به رغم بهبود نسبت به هفته های گذشته، همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و نباید تحت هیچ شرایطی وضعیت را مطلوب فرض کنیم.

به گزارش برنا؛ دکتر سیما سادات لاری با اشاره به کاهش شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در کشور هستیم. به طوری که در حال حاضر فقط ۱۲ شهر قرمز هستند. در گیلان چهار شهر آستارا، بندر انزلی، رودسر و تالش قرمز هستند. در مازندران پنج شهر آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا نیز قرمز هستند. در عین حال شهر زرین دشت در فارس، بافت در کرمان و گمیشان در گلستان نیز در وضعیت قرمز به سر می‌برند که هنوز روند نزولی نداشتند و مردم و مسئولان این شهرها باید بیشترین دقت را داشته باشند.

وی افزود: مابقی شهرستان‌های کشور یعنی ۲۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۰۵ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند.

لاری ادامه داد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته سوم آذر ماه در کشور حدود ۱۳.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های ایلام، اردبیل، تهران و گلستان بوده است. میزان بروز در استان‌های یاد شده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است. همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در هفته سوم آذر ماه حدود ۳۰.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز در این شاخص، به ترتیب در استان‌های اربیل، یزد، زنجان و آذربایجان غربی و ایلام بوده است.

وی تاکید کرد: علی رغم کاهش در تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و همچنین کاهش در موارد بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشورمان که مرهون همکاری مسئولانه مردم در عمل به توصیه های بهداشتی، توسعه همکاری های بین بخشی و همچنین تلاش‌های شبانه روزی پرسنل نظام سلامت بوده است، نمودار وضعیت بستری بیماری کووید-۱۹ در برخی استان‌های شمالی رو به صعود است. بنابراین شرایط کنونی بیماری در کشور به رغم بهبود نسبت به هفته های گذشته، همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و نباید تحت هیچ شرایطی وضعیت را مطلوب فرض کنیم.

لاری گفت: مطمئنا در صورت هرگونه عادی انگاری شرایط، زمستانی به مراتب سخت تر از پاییز در پیش خواهیم داشت.

 

نظر شما