استاندار ایلام:

کمپین نه به دورهمی‌ها راه اندازی شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۱:۴۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۳۴۵۳
کمپین نه به دورهمی‌ها راه اندازی شود
با راه اندازی نه به دورهمی‌ها از برگشت روزهای بحرانی کرونایی جلوگیری شود .

 به گزارش برناازایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز دوشنبه در نشست گفتگوی بخش خصوصی و دولت با عنوان این مطلب که وضعیت کرونا در استان به نسبت هفته های گذشته بهتر شده است، اظهارداشت: آمار بستری های ما به ۸۰ نفر رسیده درحالیکه در هفته های گذشته تا مرز ۵۰۰ نفر هم رسیده بود!

وی با اشاره به این مهم که علی رغم بهبودی نسبی در تعداد مبتلایان و بستری ها آمار فوتی ها هنوز بالا است، تاکید کرد: آمار فوتی ها بصورت میانگین بین سه تا ۵ نفر است و البته این موضوع به بستری های چند هفته گذشته بر می گردد و مهمترین دلیل آن هم مراجعه دیرهنگام افراد به بیمارستان بوده است.

استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد که با تداوم همکاری و همراهی این وضعیت بهتر شود، گفت: همه چیز بستگی به همکاری و همراهی مردم در اجرای دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی دارد و قطعا اگر این مهم به خوبی اجرا شود شرایط ما در بحث کرونا بسیار بهتر هم خواهد شد.

وی در ادامه دورهمی ها و شب نشینی ها را مهمترین عامل انتقال و شیوع بیماری کرونا در استان عنوان کرد و گفت: هر جایی که تجمع، گردهمایی، دورهمی و شب نشینی باشد، از آنجا که حجم بالایی از ناقلین بدون علامت‌ هستند و قطعا یک پای ثابت این محافل نیز کرونا خواهد بود!

 

وی افزود: از مردم خوب استان تقاضا دارم که در ایام پیش رو اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند و اگر این امر صورت نگیرد ممکن است به همان آمار گذشته و وضعیت بحرانی و خطرناک بازگردیم.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص دورهمی های شب یلدا در این شرایط خطرناک کرونایی ابراز نگرانی کرد و گفت: در این شب معمولا خانواده ها و فامیل دور هم جمع می شوند و اینجا لازم است که همچون کمپین های نه به عید دیدنی، نه به سیزده بدر، نه به چادر زنی و ... اینبار کمپین نهبهدورهمی‌ها راه اندازی شود و در این راستا رسانه‌ها و صدا و سیما در جهت ترغیب و اقناع سازی افکار عمومی اقدام کنند. 

وی در ادامه گفت: بگذارید از این مرحله خطرناک عبور کنیم و با پشت سر گذاشتن کرونا انشاءالله وقت برای دورهمی ها و دید بازدید ها زیاد است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در پایان گفت: تلاش های بسیار زیادی برای بهبود نسبی وضعیت کرونایی انجام شده است و نبایست گذاشت به بهانه شب یلدا تمامی دستاورد ها از بین برود و دوباره به وضعیت بحرانی برگردیم!

وی افزود: انشاءالله تا آمدن واکسن که خبرهای خوبی هم در این زمینه اعلام شده است، بایست از دورهمی ها و گردهمایی ها و شب نشینی ها پرهیز کنیم و در مراودات از ماسک استفاده نمائیم و موارد بهداشتی را بطور کامل رعایت کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز