استاندار ایلام؛

هلال احمر رفیق روزهای سخت است

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۳:۲۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۷۵۹۲
هلال احمر رفیق روزهای سخت است
استاندارایلام گفت: هلال احمر رفیق روزهای سخت استان است و لازم است از تمام تلاش های مجموعه هلال احمر استان به ویژه حوزه داوطلبان که فرهنگ زیبای کمک به همنوع در روزهای سخت را به نمایش گذاشته، تشکر کنم .

به گزارش برناازایلام؛ استاندارایلام امروز چهارشنبه ۸ بهمن ماه در دیدار محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشکر از مجموعه تلاش ها و خدمات این نهاد گفت: جمعیت هلال احمر خدمات با ارزش و بی نظیری در سطح ملی و استان ایلام ارائه داده است که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که استان ایلام در بحث بلایا و حوادث طبیعی یک استان خاص است گفت: این مهم اهتمام ویژه نهاد توانمندی چون هلال احمر و دیگر دستگاه های امدادی و خدماتی را می طلبد که خوشبختانه تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده اند.

استاندار ایلام اربعین را یک رخداد کم نظیر در جهان، کشور و استان عنوان کرد و گفت: در کشور کنگره اربعین از اهمیت و عظمت بالایی برخوردار است و در این میان ایلام و مرز مهران نقش کلیدی در این موضوع بسیار مهم دارد.

وی در ادامه گفت: در این زمینه و در سال ۹۷ بیش از ۴.۷ میلیون نفر چیزی بیش از ۶۵ درصد زوار از مرز مهران تردد داشته اند. 

سلیمانی دشتکی نقش و جایگاه هلال احمر در اربعین را ویژه و خاص عنوان کرد و گفت: امروز در بحث کرونا نیز هلال احمر پیشتاز بوده و در طرح شهید سلیمانی که مهمترین راهبرد ما در پیشگیری و مبارزه با کرونا ست نقش این نهاد به همراه بسیج و سپاه پررنگ است.  

وی در ادامه گفت: در این طرح همزمان سه مقوله مهم شامل قرنطینه کردن بیماران، شناسایی افرادی که با فرد مبتلا ارتباط داشته اند و قرنطینه نمودن آنها و انجام تست کرونا به طور کامل انجام می شود که این رویکرد می تواند نقش اساسی در مهار این بیماری داشته باشد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: در آبان ماه و در برخی روزها بستری ها بیش از ۴۰۰ نفر رسید اما امروز با اقدامات انجام شده به زیر ۵۰ نفر رسیده و تعداد فوتی ها هم بسیار کاهش یافته و این حاصل همراهی و همکاری مردم و پای کار بودن مسئولان در گیر در کار از جمله هلال احمر بوده است.

وی با عنوان این مطلب که در این زمینه کمک های بسیار خوبی در این ایام توسط هلال احمر به ویژه در تهیه کپسول اکسیژن صورت گرفته، اضافه کرد: همچنین این نهاد در تهیه بسته های معیشتی و حمایتی، کمک های مومنانه و کارهای داوطلبانه در کمک به افراد ضعیف و آسیب پذیر جامعه در این شرایط سخت موفق عمل کرده است.

سلیمانی دشتکی در پایان هلال احمر را رفیق روزهای سخت استان خواند و گفت: لازم است از تمام تلاش های مجموعه هلال احمر استان به ویژه حوزه داوطلبان که فرهنگ زیبای کمک به همنوع در روزهای سخت را به نمایش گذاشته، تشکر کنم و اینجا اعلام آمادگی می کنیم در ارتباط با امور مربوط به این نهاد ارزشمند از هیج تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

در ادامه این نشست محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشکر از پیگیری و حمایت های خوب استاندار ایلام در امور هلال احمر گفت: برآیند و مجموعه این تلاش ها را در برگزاری شایسته مراسم اربعین دیده ایم و در این راستا نگاه جمعیت هلال احمر به ایلام با توجه به اینکه استان محور اربعین است، خاص و ویژه بوده است.

وی در ادامه عزم جمعیت هلال احمر برای تکمیل طرح مهم امدادی استان جدی عنوان کرد و گفت: در این راستا برای پروژه سه راهی کارزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اوراق گذاشته ایم و تاکنون  ۸۰  درصد این طرح انجام شده و ۲۰ درصد باقی مانده که انشا الله در اردیبهشت ماه به اتمام می رسد و افتتاح می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین سه میلیارد تومان اوراق برای مرکز جامعه توانبخشی استان گذاشته ایم و انشاالله در صورت راه افتادن این مرکز، جزو بهترین ها در کشور خواهد بود. 

نصیری در پایان گفت: حمایت و پای کار بودن مجموعه مسئولان استان به ویژه نماینده عالی دولت در استان به ما انگیزه مضاعف برای کار بیشتر می دهد و در این راستا نهایت مساعدت را خواهیم داشت.

گفتنی است در پایان این نشست، استانداری ایلام با اهدای لوح تقدیر از مجموعه تلاش و زحمات رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور تجلیل بعمل آورد.

 

 

نظر شما