استاندار ایلام:

بنیاد مستضعفان ۲۴۵ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی ایلام هزینه می کند

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۸:۳۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۸۱۰۳
بنیاد مستضعفان ۲۴۵ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی ایلام هزینه می کند
استاندار ایلام گفت: ۲۴۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی در استان اختصاص یافته است.

به گزارش برنااز، قاسم سلیمانیدشتکی روز پنج شنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان استان ایلام با حضور ویدیو کنفرانسی رییس بنیاد مستضعفان کشور اظهار داشت: تاکنون ۲۴۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی، آبادانی و پیشرفت استان ایلام اختصاص یافته است.

وی افزود: ۱۷۹ میلیارد تومان از کل اعتبار اختصاص یافته از سوی بنیاد مستضعفان به ایلام شامل طرح های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی است.

استاندار ایلام اضافه کرد: ۵۱ میلیارد تومان نیز شامل  تسهیلات به بنگاه های اقتصادی و ۱۵ میلیارد تومان برای کمک های مومنانه در مباحث سیل و کرونا به استان تخصیص یافته است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه حدود یک پنجم جمعیت استان همچنان تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام (ره ) و بهزیستی هستند، افزود: برای توانمندسازی مردم این استان باید نهادها و بنیادهای مهم کشور نظیر بنیاد مستضعفان، علوی، برکت به این استان بیشتر کمک کنند.

وی یادآور شد: امروزه شاهد خدمات ارزنده نهادهای انقلابی نظیر بنیاد مستضعفان در استان ایلام هستیم که نمونه آشکار این خدمت، تحت پوشش قرار دادن ۲ شهرستان ایلام بعنوان هدف آبادانی در بین ۲۸ شهرستان هدف بنیاد است.

استاندار ایلام با قدردانی از خدمات ارزنده بنیاد مستضعفان، خواستار کمک این نهاد برای رفع مشکلات زیرساختی اربعین در ایلام شد و گفت: کنگره اربعین به کل جهان اسلام ارتباط دارد و به همین دلیل نیازمند تجهیز بیشتر در حوزه آبرسانی دایمی، توسعه راه برای رفاه بیشتر زائران هستیم.

وی در ادامه خواستار ایجاد سوله های چند منظوره توسط بنیاد مستضعفان در مرز مهران برای رفاه زوار اربعین شد و افزود: در سال های آینده و پس قطع زنجیره کرونا، مردم دوباره از این مرز تردد می کنند که در آن شرایط مردم می توانند از این سوله ها برای نمازخانه، آشپزخانه و استراحتگاه استفاده کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: چنانچه این سوله ها توسط بنیاد مستضعفان در مرز مهران ایجاد شود در ایام غیر از اربعین، این مکان برای فعالیت بنگاه های اقتصادی بنیاد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی همچنین خواستار کمک و تحت پوشش قرار دادن سه بخش مورموری، ماژین و زرین آباد استان ایلام شد و گفت: این سه بخش به دلیل محرومیت زیاد، نیازمند سرمایه گذاری و اقدامات حوزه عمرانی و فرهنگی بنیاد مستضعفان هستند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز