فرماندار دهلران:

دهلران در ۵۵ روز گذشته فوتی کرونایی نداشته است

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۹:۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۶۸۵۲
دهلران در ۵۵ روز گذشته فوتی کرونایی نداشته است
فرماندار دهلران گفت: از ابتدای دی ماه جاری تاکنون هیچ فوتی ناشی از کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

 به گزارش برنا از ایلام، مجید عسگری روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۷۷۶ نمونه گیری در شهرستان انجام شده که ابتلای یک هزار و ۳۹۳ نفر به کرونا مثبت بوده است.

وی با اشاره به بستری ۳۲۲ نفر در بیمارستان دهلران و از طرفی فوت ۴۴ نفر بر اثر کرونا از ابتدای شیوع در این شهرستان افزود: از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان ثبت نشده است.

رئیس ستاد کرونای دهلران از نصب اپلیکیشن ماسک در ۷۰ بانک و اداره شهرستان خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به کرونا بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کارشناسان بهداشت از اماکن عمومی انجام شده که از این میزان بازدید ۴۸۳ مورد منجر به پلمب و ۴۹ مورد ارجاع پرونده به دستگاه قضا داشته ایم.

عسگری به ۱۳۹ تیم مشارکت کننده در طرح شهید سلیمانی شهرستان هم اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد ۱۰ تیم مراقبت در منزل، ۵۵ تیم مراقبت و رهگیری، ۶ تیم نظارتی و ۶۸ تیم حمایتی هستند.

وی با اشاره به غربالگری ۶۱ هزار نفر از جمعیت ۶۴ هزار نفری شهرستان در طرح شهید سلیمانی اضافه کرد: ۹۵ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شده ضمن اینکه از ۱۶ هزار خانوار شهرستان ۱۴ هزار خانوار در طرح غربالگری شرکت که ۹۱ درصد خانوارهای شهرستان نیز در طرح مشارکت کرده اند.

فرماندار دهلران به اقدامات تیم‌های حمایتی به حدود یک هزار و ۵۳۴ خانوار آسیب دیده از کرونا این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال کمک معیشتی و نقدی به این خانوارها پرداخت شده است.

عسگری افزود: همچنین در قالب قرارگاه کمک های مومنانه و سازمان های مردم نهاد نیز هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد و این جدای از کمک‌های سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به جامعه هدف و نیازمندان است.

وی با اشاره به همجواری دهلران با خوزستان و وضعیت قرمز کرونایی این استان در موقعیت کنونی و از طرفی تبدیل وضعیت آبی شهرستان به زرد اظهار داشت: ستاد کرونای شهرستان تشدید نظارت و کنترل رعایت پروتکل‌ها در اصناف، ادارات و تقویت کنترل مبادی ورودی از مسیر خوزستان را در دستور کار قرار داده و سخت گیری ها جدی تر می‌شود.

فرماندار دهلران همچنین خواستار تغییر در سطح حضور کارکنان شرکت‌ها و افزایش ماندگاری در منطقه به منظور کاهش تردد، نظارت جدی تر بر محیط‌های کارگری و کارگاهی شد و تاکید کرد: با توجه به پراکندگی جمعیت شهرستان و از طرفی فعالیت شرکت ها و گروه کارگری شاغل در شرکت‌های منطقه، عشایر غیربومی و تردد مردم ما با استان خوزستان از جمله مواردی هستند که شهرستان در بحث کرونا باید با دقت رصد شوند.

عسگری با تاکید بر نظارت‌های لازم به منظور رعایت پروتکل‌ها، تشدید کنترل‌ها بر اصناف و بانک‌ها و ادارات ، استفاده از ماسک توسط ارباب رجوع افزود: همکاری مردم، دستگاه ها و اصناف بازاریان و پرهیز از عادی انگار ضروری است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز