رشد شاخص‌های ورزش و جوانان استان در دولت تدبیر و امید

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۰۲:۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۴۶۶۸
رشد شاخص‌های ورزش و جوانان استان در دولت تدبیر و امید
مدیرکل ورزش وجوانان ایلام گفت: بارشد 14 درصدی سرانه فضاهای ورزشی استان در دولت یازدهم و دوازدهم میزان سرانه ورزشی از 78 صدم به بیش از 92 صدم متر مربع افزایش یافته است.

مظفر علیشایی در گفتگو با برنا اظهار کرد:از ابتدای دولت تدیبر و امید بیش از 38 فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در استان ایلام احداث و به بهره برداری رسیده است که این مهم از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است .

علیشایی با اشاره به  اعتبارات عمرانی  ورزش و جوانان استان در طول دولت تدبیر وامید نسبت به سنوات گذشته خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی این اداره کل در سال 92 میزان 87150 میلیون ریال بوده که با افزایش چشمگیر در سال 99 به میزان 444154 میلیون ریال رسیده است. 

او در ادامه با اشاره به خدمات ورزشی شاخص در روستاهای استان، گفت: طی هشت سال از عمر دولت تدبیر و امید، اقدامات و طرح‌های مختلف و متنوع ورزشی در روستاهای استان صورت گرفت تا برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی میان روستاییان عزیز، گام‌های بلندی برداشته شود.
علیشایی با اشاره به این اقدامات، گفت:تخفیف در هزینه پرداخت حق بیمه ورزشکاران روستایی، افتتاح بیش از 70 خانه ورزش روستایی در استان طی 8سال گذشته، برگزاری مسابقات المپیاد ورزش روستایی و اعزام به مسابقات کشوری ، برگزاری طرح سنجش قامت زنان و دختران روستایی، برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزش روستایی جهت ایجاد نشاط و شادابی، برگزاری ، احیای بازی‌های بومی و محلی و ثبت چندین بازی محلی و اقدام به برگزاری مسابقات کشوری در روستا از جمله این اقدامات بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در ادامه به افتخار آفرینی ورزشکاران و قهرمانان شایسته استان در میادین مهم جهانی و آسیایی اشاره کرد و افزود: تعداد ورزشکاران مدال آور  560 نفر در سال 92 که با افزایش درسال 99 به 612 نفر وهمچنین مدال آوران آسیای 103 مورد  بوده است.

 او گفت: دعوت از ورزشکاران ایلامی در سال ۹۲ به تعداد 110 ورزشکار و باافزایش درسال 98 به عدد 219 ورزشکار رسیده که در حال حاضر 53 ورزشکار عضو تیم ملی هستند

او در خصوص ورزشکاران المپیکی گفت: استان ایلام در سال 95 دو شرکت کننده مدال آور در المپیک داشته ودر حال حاضر 2  دوسهمیه جدید در سال 99 برای شرکت درالمپیک پیش رو بدست آورده است.

او به افزایش اعتبارات هیات های ورزشی اشاره کرد وگفت: اعتبار مالی هیات های ورزشی که در سال 92مبلغ 5016 بوده است این مبلغ تا سال 99 افزایش داشته وبه مبلغ 25 788 میلیون ریال رسیده است.

 اوگفت :در حال حاضر ۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۴ رشته و ۳۱۱ هیئت ورزشی در استان ایلام مشغول به فعالیت هستند. 

اوبه افزایش تاسیس باشگاههای خصوصی استان دردولت تدبیر وامید ا اشاره کرد وگفت: در سال 92 تعداد 180 باشگاه خصوصی فعالیت داشتند که باحمایت های ورزش وجوانان ظرف مدت 8 سال دولت با افزایش چشمگیر آمار این باشگاهها در سال 99 به 410  عددرسیده است

این مسئول در حوزه جوانان از رشد 750 درصدی تعداد سمن‌های جوانان خبر داد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان ایلام از تعداد 6 سمن در سال ۹۲ اکنون به رقم 71 سمن رشد یافته است

 اوافزود: سمن های ورزش و جوانان در موضوعات مختلف اعتقادی  و مذهبی، زیست محیطی، گردشگری، فرهنگی، هنری، ادبی و حوزه فضای مجازی، علمی پژوهشی، کارهای خیریه و عام المنفعه، سلامت اجتماعی و موضوعات حجاب و عفاف، امور بانوان ایثار و شهادت،کاهش  آسیب‌های اجتماعی عدالت آموزشی، کسب و کار و کارآفرینی و توسعه ورزش همگانی و مهارت‌های زندگی فعالیت می‌کنند ودر طول مدت 8 سال دولت تدبیر وامید این سمن ها نقش مهمی در حوزه جوانان و فعالیت های اجتماعی ایفا نموده اند.

او با بیان اینکه دبیر 40 سمن از این سمن ها بر عهده بانوان است که می‌توان در کشور از آن به عنوان یک الگو نام برد، ادامه داد: استان ایلام نسبت به جمعیت 157 هزار نفری جوان جزء سه استان برتر از نظر افزایش کمی سمن ها است.

او ادامه داد: از اواخر سال 98 و تاکنون از سوی سمن ها در مقابله با کرونا فعالیت‌های متعددی انجام شده که می‌توان به گند زدایی  وضدعفونی کردن معابر، توزیع ماسک و تهیه پک های آموزشی برای مردم اشاره کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در خاتمه ضمن تقدیر از حمایت های ارزشمند دولت تدبیر و امید؛مجموعه وزارت ورزش و جوانان؛نمایندگان مردم استان در مجلس؛استانداری ایلام و تمامی مدیران و مسئولین ارشد استان؛ابراز امیدواری کرد با همکاری و همت مضاعف،ورزش و جوانان استان ایلام در تمامی زمینه ها به موفقیت های بیشتری دست یابد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز