رئیس پلیس راه ایلام خبر داد:

رتبه دوم کشوری بالاترین میزان کاهش کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی جاده ای در فرودین ماه به استان ایلام رسید

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۳:۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۰۷۶۶
رتبه دوم کشوری بالاترین میزان کاهش کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی جاده ای در فرودین ماه به استان ایلام رسید
رئیس پلیس راه استان از کسب رتبه بالاترین میزان کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی برون شهری به استان ایلام خبر داد و گفت: در ارزیابی انجام شده بر اساس آمار پزشکی قانونی کل کشور، استان ایلام در بخش محورهای جاده ای برون شهری بیشترین کاهش تعداد متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی را در سطح کشور داشته است.

سرهنگ "رضا همتی زاده" در گفت وگو با  خبرنگار برنا اظهار داشت: در ارزیابی انجام شده بر اساس آمار اعلامی پلیس راهور ناجا، استان ایلام بعد از استان تهران در بخش محورهای جاده ای برون شهری بیشترین کاهش درصدی متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی را در فروردین ماه سال جاری سطح کشور داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی یکی از مهمترین عوامل دست یابی به این موفقیت است افزود: قبل از آغاز سال 1400 برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری، توسط پلیس راه استان با تعیین وظایف و مسئولیت های دستگاه های مختلف در سطح استان تدوین شده است.

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام  با اشاره به اینکه مشارکت بسیار خوب مردم فهیم استان و افزایش سطح پایبندی به قوانین و مقررات رانندگی در استان مهمترین عنصر تاثیرگذار در این موفقیت مهم می باشدخاطر نشان کرد: البته در کنار این موضوع تلاش های شبانه روزی و ایثارگرانه مجموعه کارکنان نیروی انتظامی و بخصوص ماموران پلیس راه و و مشارکت و هم افزایی دستگاه های خدمات رسان از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، فوریت های پزشکی، هلال احمر، راه و شهرسازی و استانداری از مولفه های تاثیرگذار بر این دستاورد بوده است.

سرهنگ همتی زاده تصریح کرد: هر زمان که توانسته ایم با مشارکت مردم و تلاش دستگاه های ذیربط در کاهش تصادفات رانندگی موفق باشیم لذت انجام تکلیف را حس کرده ایم و هدف اول ما در پلیس راه استان و تمام تلاش ما در جاده های استان جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی است.

وی افزود: طی این مدت پلیس راه استان در حوزه  اقدامات عملیاتی، برخورد با تخلفات حادثه ساز، توقیف وسایل نقلیه دارای حرکات نامتعارف و حادثه ساز، کنترل سلامت رانندگان و با جدیت و دقت عمل نموده و بدون اغماض با رانندگان متخلف و پرخطر مقابله نموده است.

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام  در پایان ضمن قدردانی از مردم فهیم استان به خاطر پایبندی به قوانین و مقررات و رعایت اصول ایمنی در رانندگی ،گفت: انشالله با مشارکت دستگاه های مختلف بتوانیم همواره در این راه مقدس موفق باشیم.

 

نظر شما