مدیرکل گمرکات استان ایلام:

۱۲۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۸:۵۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۳۶۰۲
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: امسال و در بازه زمانی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری ۱۲۴ میلیون دلار کالا از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش برنااززایلام ؛روح‌الله غلامی ا ظهار داشت: این میزان کالا با بیش از ۲۸۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: مهمترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد:باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون با رعایت پروتکلهای بهداشتی فعالیتهای تجاری ادامه دارد و در هر روز کاری تعداد ۳۸۰ تا ۴۵۰ دستگاه کامیون وارد محوطه تجاری گمرک مهران می شوند.

غلامی با بیان اینکه هم‌اکنون تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران به صورت عادی در جریان است، تاکید کرد: کالاها ابتدا در محوطه گمرک ترخیص و سپس توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شوند و صادرات بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تشدید اقدام های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با بیماری ویروسی کرونا در مرز بین المللی مهران انجام می شود.

غلامی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از مرز بین المللی مهران طی سال گذشته یادآور شد: سال ۹۹ بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

وی گریزی هم به محموله های ترانزیتی زد و گفت: در این مدت هزار و ۷۲۶ محموله ترانزیتی از مرز بین المللی مهران به کشور عراق وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: در این مدت(سال گذشته) یک میلیون و ۶۰ هزار تن به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز