پیشرفت قابل قبول عملیات لاینینگ(پوشش بتونی) تونل کبیرکوه

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۳:۲۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۵۶۴۴
پیشرفت قابل قبول عملیات لاینینگ(پوشش بتونی) تونل کبیرکوه
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ضمن بازدید از اجرای لاینینگ تونل کبیر کوه بر لزوم تداوم بدون وقفه و کیفیت اجرای این مرحله تأکید کرد.

به گزارش برناازایلام؛بهادری در بازدید از تونل کبیر کوه گفت: تکمیل این طرح با حذف گردنه های سخت گذر کبیر کوه ارتباط بین شهرستان دره شهر با شهرستانهای آبدانان و دهلران را تسهیل خواهد کرد.

او در مورد مراحل اجرای این پروژه اظهار داشت: طول تونل اصلی کبیر کوه ۴۷۵۰ متر که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و  هم اکنون پیمانکار مشغول اجرای لاینینگ(پوشش بتونی سقف و دیوارها) می باشد و 4۰۰ متر از لاینینگ نیز در حال حاضرانجام گرفته است.

او افزود: از سمت شهرستان دره شهر برای دسترسی به تونل اصلی کبیر کوه ۶ و نیم کیلومتر جاده سازی در حال انجام است، در این ۶ و نیم کیلومتر چند دستگاه تونل جمعاً به طول ۱85۰ متر حفاری شده و هم اکنون پیمانکاردراین قسمت مشغول عملیات خاکبرداری و اجرای روسازی و تحکیمات و آماده سازی لاینینگ تونلها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطر نشان کرد: این طرح یکی از پروژه های بزرگ در سطح کشور است که در کوتاه مدت با حذف گردنه های سخت گذر کبیرکوه، ارتباط بین شهرستان دره شهر با شهرستانهای آبدانان و دهلران را تسهیل خواهد کرد، در آینده با تکمیل سایر طرح های راه سازی استان ایلام نقش مهمی در ارتباط بین استانهای کرمانشاه و لرستان با استان خوزستان و کشور عراق خواهد داشت.

 

نظر شما