افزایش روند ابتلا به کرونا در افراد زیر ۲۰ سال در ایلام

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۴:۰۴:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۰۸۲۸
افزایش روند ابتلا به کرونا در افراد زیر ۲۰ سال در ایلام
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش آمار ابتلای افراد زیر ۲۰ سال در استان خبرداد و گفت: این روند در۱۰ روز اخیر با تنوعی از علائم افزایش یافته است.

به گزارش برنااز ایلام ؛دکتر جمیل صادقی فر با بیان اینکه ابتلا به این گروههای سنی بخصوص در شهرستان‌های آبدانان و دره شهر بصورت نگران کننده‌ای در حال افزایش است افزود: علائمی مانند تب، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی، علائم گوارشی مانند استفراغ، اسهال، درد شکم و حالت تهوع افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه دلتا کرونا بیشتر افراد با سنین پایین را درگیر و بخش قابل توجهی از مواردی که در بخش اطفال بستری می‌شوند، مشکوک به کرونا و دارای علائم کرونا هستند تصریح کرد: والدین در این شرایط بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و از فرصت تعطیلی مدارس به بهترین شکل استفاده کرد و سلامتی فرزندانمان را حفظ کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: اماکنی مانند گیم نت‌ها و شهربازی‌ها که باید تعطیل باشند، والدین رفتار کنترل کننده‌ای بر رفتار‌های فرزندانشان برای حضور در این مکان‌ها داشته باشند.

صادقی فر یادآور شد: هر جایی که مرکز تجمعی مانند باشگاه، شهربازی، گیم نت، مراسم عروسی، تالار‌های پذیرایی و کافی شاپ‌ها که معمولا بخش قابل توجهی از افراد زیر ۲۰ سال در این مکان‌ها تجمع می‌کنند، والدین باید مراقبت بیشتری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت کرونا در استان بسیار نگران کننده است بستری‌ها و مبتلایان روند افزایشی دارند، شهرستان‌های استان روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و والدین بیش از پیش باید مراقب فرزندان خود باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز