استاندار ایلام:

زیرساخت های درمانی ایلام باید تا قبل از اربعین تکمیل شود

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۱۰:۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۲۹۱۳۶
زیرساخت های درمانی ایلام باید تا قبل از اربعین تکمیل شود
استاندار ایلام خواستار تسریع در انجام واکسیناسیون استان شد و گفت: زیرساخت درمانی این استان باید قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین تکمیل شود.

به گزارش برنا؛ محمد نوذری در نشست ویدیو کنفرانسی ستاد ملی کرونا که به ریاست رییس جمهوری و با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد ضمن ارائه گزارش کلی از روند کرونا در استان اظهار داشت: در حالیکه بیشترین افزایش مبتلایان در مرداد ماه را تجربه کرده‌ایم، با اجرای محدودیت ها و برنامه ریزی بعمل آمده و اجرای دستور العمل ها، رعایت پروتکل ها به ۶۰ درصد افزایش یافته و اکنون با پشت سرگذاشتن پیک اوضاع رو به بهبود است.

وی با اشاره رنگ بندی شهرستان های استان بیان داشت: از مجموع ۱۲ شهرستان استان ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان در وضعیت نارنجی است و همزمان ۲۲ مرکز منتخب کرونا در استان به مراجعان خدمات ارایه می دهند. 

نوذری با قدردانی از زحمات و فداکاری های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام و همراهی اصناف، بازاریان و مردم ابراز داشت: تشکیل کارگروه رسانه ای در استان، بهره گیری از ظرفیت بزرگان و معتمدان، نخبگان، سمن ها، نهادهای مدنی، رسانه ها در راستای فرهنگ سازی و تولید محتوا، تقویت طرح شهید سلیمانی و تشکیل همیاران سلامت در روستاها برای همکاری در اجرای محدودیت ها از برنامه های مهمی بوده که در استان در حال اجراست و نتایج مثبتی نیز در پی داشته است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برگزاری اربعین سید و سالار شهیدان، تهیه و تجهیز زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز یک عزم ملی می طلبد، افرود: بواسطه داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک و نزدیکی به عتبات عالیات هرساله بیش از ۶۵ درصد زوار از مرز مهران تردد می کنند که ضرورت دارد در صورت برگزاری ایام اربعین زیرساخت های لازم در مرز به ویژه زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان، مباحث آزمایشگاهی، واکسیناسیون فراگیر استان و تجهیزات مورد نیاز در اسرع وقت فراهم شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان با ذکر این مطلب که تاکنون بیش از ۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند و نظر به جمعیت کم استان و قرار گرفتن در مرکز کریدور اربعین، خواستار واکسیناسیون عمومی استان شد.

استاندار ایلام با بر شمردن نیازمندی های استان، خواستار پرداخت مطالبات و معوقات پزشکان وکادر بهداشت و درمان، تامین دارو، تجهیزات و واکسن مورد نیاز استان، تامین تجهیزات اورژانس بیمارستان امام خمینی( ره)، تامین ۲ دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان های ایوان و چرداول شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش زیرساخت های درمانی استان در ایام اربعین، ضمن دعوت از رییس جمهور، خواستار افتتاح و تامین تجهیزات ۲ بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام و ۶۴ تختخوابی ملکشاهی شد.

رییس جمهوری نیز در پاسخ به مطالب ارائه شده توسط استاندار ایلام از وزیر بهداشت خواست: در خصوص تجهیز بیمارستان ها، تامین دارو و پرداخت مطالبات،معوقات پزشکان و کادر بهداشت و درمان پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تاکید کرد: بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کردن باشند.

رییس جمهوری ضمن اعلام سلام و تهیت به مردم استان، ایلام را یکی از مهم ترین ابواب ورود به کربلای معلی دانست و گفت: متناسب با تصمیمات ملی در بحث برگزاری مراسم اربعین، هر گونه تصمیم گیری در داخل با برنامه ریزی های وزارت کشور در قالب قوانین اعلامی و پیوست های بهداشتی درمانی و همراهی آن استانداری امکانپذیر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز