استاندار ایلام:

تنها راه عبور از کرونا توسعه واکسیناسیون است

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۰۹:۴۶:۳۱
کد خبر: ۱۲۴۸۲۱۳
تنها راه عبور از کرونا توسعه واکسیناسیون است
استاندار ایلام گفت:تنها راه عبور از کرونا توسعه واکسیناسیون است وباید از ظرفیت ثمن‌ ها، بزرگان، معتمدین ورسانه ها در توسعه واکسیناسیون استفاده شود.

به گزارش برنا از ایلام؛ محمد نوذری در نشست ستاد استانی کرونا با تاکید بر تشکیل تیم پیگیری در شهرستان‌ها و استفاده از ظرفیت ثمن‌ ها، بزرگان، معتمدین، رسانه ها و صدا و سیما در توسعه واکسیناسیون اظهار داشت: فرمانداران و مدیران شبکه های بهداشتی که ظرف ۱۵ روز آینده بیشترین آمار واکسیناسیون را داشته باشند تشویق می شوند.

وی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران کل، مسئولان امور اداری خود را موظف به پیگیری  کارت واکسیناسیون نمایند، ابراز داشت: واکسیناسیون کارمندان و اصناف بخاطر ارتباط با جامعه یک الزام است، کارمندان تا آخر آبان فرصت دارند لااقل دوز اول واکسن را تزریق نمایند، کسانی که همکاری نمی کنند کلیه خدمات رفاهی و اضافه کار آنان از ابتدای آبان قطع شود.

استاندار ایلام از رئیس قرار گاه کرونا و اصناف استان خواست، فعالیت اصناف و بازاریان را ملزم به داشتن کارت واکسیناسیون نمایند و صنوف ومغازه دارانی که کارت واکسیناسیون نداشته باشند پلمپ شوند.

وی با تاکید بر اینکه دورکاری ادارات از ۲۷ مهر لغو می گردد، گفت: کلیه کارمندان در مناطق نارنجی ، زرد و آبی ملزم به حضور در محل کار هستند و مدیران کل ملزم هستند از ورود کارمندانی که کارت واکسن ندارند به اداره ممانعت بعمل آورده و عدم حضور آنان غیبت غیر موجه تلقی گردد.

محمد نوذری با اشاره به رعایت الزامات قانونی در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: بازگشایی دانشگاه ها به صورت تدریجی و منوط به زدن هر دو دوز واکسن است.

وی افزود: در بازگشایی مدارس، واکسیناسیون عوامل اجرایی آموزش و پرورش و معلمین ضرورت دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه تمام حساسیت و دغدغه ما حفظ سلامت مردم است، گفت: آمارهای کلی استان نگران کننده و افزایشی است و نسبت به هفته گذشته هم در میزان ابتلا و هم در میزان بستری و فوتی های ناشی از کرونا روند افزایشی را شاهد هستیم.

وی در پایان بر رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در اماکن عمومی تاکید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز