رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد:

۶۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در استان ایلام تزریق‌ شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۹:۴۱:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۴۱۹۸
۶۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در استان ایلام تزریق‌ شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۶۱۲هزار و ۶۰۳دُز اول و دوم واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است.

به گزارش برناازایلام;محمد کریمیان با اشاره به تزریق ۶۱۲هزار واکسن کرونا در ایلام اظهار داشت: از تعداد ۳۷۳هزار و ۷۹نوبت اول و ۲۳۸هزار و ۹۷۱دوز مربوط به نوبت دوم است.

وی افزود: در ۳۰روز مهرماه بیش از ۳۵هزار و در هفت روز نخست آبان ماه سه هزار و ۵۰۷نمونه گیری کرونا در این استان انجام شده است.

کریمیان یادآور شد: همچنین تاکنون ۸۱۲هزار و ۶۷۷واکسن کرونا به استان وارد شده است و امیدواریم کل جمعیت استان بسرعت واکسن کرونا تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: هم اکنون ۱۲۰بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روند درمان آنان توسط کادر پزشکی در حال انجام است.

کریمیان با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان استان گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون تاکنون ۷۱.۶درصد دانش آموزان ایلامی دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند که از میانگین کشوری کمتر است.

وی افزود: متوسط تزریق واکسن کرونا دانش آموزان در کشور ۸۳ درصد است، اما در ایلام این آمار ۷۱.۶ و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

بگفته کریمیان وضعیت تزربق واکسن دانش آموزان در برخی شهرستان‌های استان نگران کننده است که باید آموزش و پرورش با اطلاع رسانی دقیق و برگزاری نشست توجیهی آمار خود را افزایش دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: آمار واکسیناسیون مدارس شهرستان‌های مهران، دهلران، هلیلان، چوار و ایلام بسیار کم است که انتظار داریم با اهتمام آموزش و پرورش در هفته‌های آینده این آمار افرایش یابد و آمار واکسیناسیون استان ایلام بالاتر از متوسط کشوری باشد.

 کریمیان تاکید کرد: واکسیناسیون عمومی شهرستان ایلام بعنوان مرکز استان رضایت بخش است، اما میزان واکسیناسیون دانش آموزان در این شهرستان با ۶۳درصد مطلوب نیست.

هم اکنون از مجموع شهرستان‌های استان،  شهرستانهای چرداول و دره شهر در وضعیت قرمز ایلام، آبدانان، چوار و ایوان در وضعیت نارنجی و شهرستانهای دهلران، بدره، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و مهران نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز