درآستانه برگزاری کنگره سه هزار شهید ایلام;

سه میلیون اصله نهال به نیابت شهدای ایلام کاشت می شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۹:۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۱۱۵۸
سه میلیون اصله نهال به نیابت شهدای ایلام کاشت می شود
معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: در آستانه برگزاری کنگره شهدا سه میلیون اصله نهال به نیابت از سه هزار شهید استان در نقاط مختلف کاشت می‌شود.

به گزارش برنا ازایلام; حجت اله فتحی اظهار داشت: این تعداد نهال از ششم آذرماه تا اسفندماه در مناطق مختلف استان و با گونه‌های سازگار با جغرافیای هر منطقه کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح کاشت نهال شهدا ششم آذرماه در یک برنامه نمادین در چنگوله مهران آغاز خواهد شد افزود: همچنین در این روز به طور نمادین و سمبلیک مشخصات تعدادی از شهدای شاخص استان در کنار هر نهال گذاشته جانمایی می‌شود.

فتحی یادآور شد: به ازای هر شهید یک هزار نهال در مناطق جنگلی و یادمان‌های شهدا کاشت و در این طرح نهال درختانی، چون اکالیپتوس، تای، بلوط و کُنار کاشت می‌شود.

بگفته معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام همچنین برنامه دیگر منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به پایان فصل آتش سوزی عرصه‌ها و آغاز زمان کاشت، توزیع نهال و نشا گیاهان داوریی در نماز‌های جمعه بین نمازگزاران است.

فتحی عنوان کرد: کاشت نهال در استان ایلام در قالب پروژه ملی ایران سرسبز هر ایرانی یک نهال است که در استان ایلام با برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید مصادف شده است.

کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید والامقام استان ایلام دهه اول آذرماه برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز