استاندار ایلام : منطقه آزاد مهران نگین مناطق آزاد کشور می شود

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۳:۳۴:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۱۸۲۸
استاندار ایلام : منطقه آزاد مهران نگین مناطق آزاد کشور می شود
استاندار ایلام گفت: مهران شهرستانی با کارکردهای ملی است که ضرورت دارد همه مدیران از این فرصت بی نظیر برای تجهیز زیرساخت ها و تسریع در سرمایه گذاری ها و ایجاد زیرساختهای منطقه آزاد تجاری استفاده کنند تا شاهد توسعه مهران و استان ایلام باشیم.

به گزارش برنا  ایلام ؛ حسن بهرام دربازدید از پایانه مرزی مهران با اشاره به ظرفیت های بالای مرز این شهرستان از نظر فرهنگی مذهبی و تجاری اقتصادی اظهار داشت:  شهرستان مهران به دلیل دارا بودن منابع غنی انرژی، مزیت های اقتصادی، اربعین و مرز مشترک و وجود منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری در آینده نزدیک به عنوان  پیشران توسعه استان ایلام  مطرح و تاثیرگذار خواهد شد.

وی افزود: هنوز بخش زیادی از ظرفیت مهران هنوز بالقوه مانده و از آن استفاده نشده است که امیدواریم با حمایت دولت سیزدهم از همه ظرفیت های خدادادی این منطقه استفاده  و پتانسیل های آن بالفعل شوند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار ایجاد کارگروه هماهنگی ستاد اربعین و توسعه مهران شد و بیان کرد: همه مدیران با همراهی و همفکری و دغدغه مندی برای تجهیز زیرساخت های پایانه مرزی مهران که قدمگاه عاشقان اهل بیت(ع) است، اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهران ظرفیت بالایی برای توسعه دارد گفت:  مهران شهرستانی با کارکردهای ملی است که ضرورت دارد همه مدیران از این فرصت بی نظیر برای تجهیز زیرساخت ها و تسریع در سرمایه گذاری ها و ایجاد زیریاختهای منطقه آزاد تجاری استفاده کنند تا شاهد توسعه مهران و استان ایلام باشیم.

حسن بهرام نیا با تاکید بر برنامه ریزی لازم را برای اربعین و لزوم ساماندهی و تسریع در اقدامات انجام شده، گفت: همه دستگاه های اجرایی از امروز نشست ها و هماهنگی های لازم را برای اربعین آغاز کنند تل با آمادگی بیشتری به استقبال اربعین برویم.

وی با اشاره به ویژگی های فرهنگی ومعنوی، اقتصادی و تجاری و وجود منابع سرشار انرژی، منطقه آزاد تجاری مهران را نگین مناطق آزاد کشور عنوان کرد و بیان کرد: بنا داریم منطقه آزاد مهران با سرمایه گذاری و حمایت دولت و بخش خصوصی بعنوان یکی از مناطق آزاد بکر کشور معرفی گردد که با حمایت، برنامه ریزی و کار جهادی مدیران  و همراهی مردم  این مهم تحقق خواهد یافت.

استاندار ایلام با اشاره به تدوین طرح جامع منطقه آزاد مهران گفت: این طرح باید توسط متخصصان و صاحب نظران امور در مقیاس منطقه ای و بصورت جامع و اصولی و با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت ها هرچه سریعتر باید تدوین شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز