استاندار ایلام: ادارات استان زیرساخت های اقامه نماز را فراهم کنند

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۱:۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۲۲۱۹
استاندار ایلام: ادارات استان زیرساخت های اقامه نماز را فراهم کنند
استاندار ایلام گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به فراهم کردن زیرساخت ها و اقامه نماز اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا در اولین جلسه ستاد اقامه نماز استان که با حضور مشترک استاندار و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: اقامه نماز آثار مثبتی هم در درون انسان جهت موزون شدن و هم آثار بیرونی بر افراد و محیط اجتماعی دارد.

وی افزود: نماز نه تنها قرب و نزدیکی به خداوند را برای انسان به ارمغان می آورد بلکه تاثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی و بهبود زندگی آدمی نقش بسزایی دارد و بی شک با پرپا داشتن آن، جامعه را به سوی کمال و سعادت پیش می برد.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه دایر کردن نمازخانه در سطح بیمارستان ها که مراجعه کنندگان زیادی دارند، باید الزامی شود، از مدیران استان خواست زیرساخت های اقامه نماز در محیط های اداری و عمومی را فراهم آورند.

استاندار ایلام با بیان اینکه بعضی از اتوبوس ها در سفرهای خارج استان برای اقامه نماز صبح مسافران توقف نمی کنند که اداره حمل و نقل باید نظارت هایش را در این زمینه بیشتر کند، خاطرنشان کرد: در مسافرخانه های بین راهی متاسفانه مکان های نامناسبی را برای اقامه نماز اختصاص می دهند که به اداره میراث فرهنگی و حمل و نقل پایانه ها باید نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

: وی با تاکید بر اینکه اعزام روحانیون برای اقامه نماز در ادارات تنها توسط سازمان تبلیغات انجام می گیرد، گفت: ادارات دولتی و شرکت های خصوصی حق الزحمه روحانیون را در یک حساب واحد بصورت متمرکز پرداخت کنند.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه شورای اقامه نماز نباید صرفا به جلسه ای برای ارائه گزارش محدود شود، بلکه باید با تدوین برنامه با افق دید بلند مدت زمینه توسعه زیر ساخت های فیزیکی و فرهنگ سازی مناسب جهت اقامه نماز در مجموعه اداری و خصوصی استان را فراهم آورد.

 

نظر شما