انتقاد شدید استاندار ایلام از کیفیت نان در استان

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۲:۵۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۸۴۹۷۵
انتقاد شدید استاندار ایلام از کیفیت نان در استان
استاندار ایلام گفت: سوء مدیریت در اداره غله استان مشهود است و برای بهبود وضعیت نان در ایلام یک ماه مهلت می دهم.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ؛ حسن بهرام نیا در نشست فوق العاده کارگروه گندم، آرد و نان استان ایلام خطاب به مدیران اظهار داشت: اگر می توانید کار کنید در خدمت هستیم اگر نمی توانید کار را به اهلش بسپارید.

وی افزود: چرا گندم را به گونه ای تقسیم نکرده اید که کیفیت نان در طول سال یک گونه باشد؟ ترکیب آرد باید به گونه ای باشد که درصد سبوس موجود در نان استاندارد باشد.

استاندار ایلام بیان داشت: برابر گزارش‌های رسیده، در نان ایلام جوش شیرین استفاده می شود در حالی که وجود جوش شیرین در نان از لحاظ بهداشتی مورد تایید نیست.

«بهرام نیا» یادآور شد: ۸۰ درصد از نانوایی هایی که بازدید شد مشکلاتی نظیر کم فروشی، عدم رعایت بهداشت و عدم رعایت ساعت کاری داشتند.

وی تصریح کرد: با این وضعیت تورم و گرانی بگذارید مردم حداقل نان سالمی داشته باشند و مصرف کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: برای افزایش کیفیت نان در ایلام یک ماه به مدیران ذی ربط مهلت می دهم؛ باید وضعیت نان در تمام شهرستان های ایلام از نظر کیفیت، وزن چانه، زمان مناسب پخت و رعایت اصول بهداشتی تغییر کند.

حسن بهرام نیا» تأکید کرد: از مدیران گله دارم زیرا ضعف نظارتی و مدیریتی در این حوزه مشهود است. چرا باید حتما استاندار به موضوع کیفیت نان ورود کند؟ آیا این جزو وظایف استاندار است؟ وقتی شما مدیران به وظیفه تان عمل نمی کنید، بنده مجبورم که ورود کنم.

وی خاطرنشان ساخت: بیشتر نانوایی ها روزهای تعطیل فعالیت ندارند، چه کسی باید بر این اوضاع نظارت کند؟

استاندار ایلام ادامه داد: بازدید و بررسی کیفیت نان در استان وظیفه مدیران بود اما به واسطه ضعف مدیریتی، وقت استاندار که مربوط به ۶۰۰ هزار نفر است از صبح تاکنون صرف این موضوع شده است.

«بهرام نیا» گفت: قوت غالب مردم زاگرس «نان» است و در مقیاس ملی بیشترین سرانه مصرف نان مربوط به مردمان این حوزه است؛ در حالی که کمترین درآمد ملی مربوط به همین مردم غرب کشور است؛ لذا ما باید بر اساس وجدان، اخلاق و وظیفه نسبت به کیفیت، قیمت و سلامت نان این مردم حساس باشیم. برای بهبود کیفیت قوت غالب مردم زحمتکش استان ایلام کم نخواهم گذاشت.

وی اظهار داشت: در بازدید امروز که به صورت رندم و با انتخاب خود مدیران ذیربط انجام گرفت، مشخص شد که میزان کیفیت، وزن چانه و سطح رعایت بهداشت در نانوایی‌های شهر ایلام بسیار پایین و اکثریت نانوایی ها در زمان مشخص و تعیین شده فعالیت نمی‌کنند و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: در حوزه پخت و مصرف نان باید فرهنگ سازی لازم انجام و مصرف نان های سبوس دار در بین شهروندان رواج پیدا کند.

«بهرام نیا» افزود: آموزش متصدیان و کارکنان نانوایی‌ها از طریق کلاس های فنی و حرفه ای باید در دستور کار مدیران باشد.

وی خاطرنشان ساخت: برای پخت نان با کیفیت چرا باید وابسته به دیگر استان ها باشیم؟ وقتی جوانان این دیار آموزش ببینند می توانند علاوه بر کسب رضایت مردم، به رفع بخشی از معضل بیکاری هم کمک کنند.

استاندار ایلام تأکید کرد: اتحادیه نانوایی ها باید یک دوره مشتری مداری و ارائه خدمات حرفه ای و همچنین یک دوره آموزشی فنی و حرفه ای برای متصدیان و کارگران نانوایی ها برگزار و کارت مهارت برای آنان صادر کند.

حسن بهرام نیا» یادآور شد: در صدور مجوز نانوایی ها باید ذائقه مردم را در نظر بگیرید؛ بیشتر مجوزهایی که برای نانوایی های سنگکی صادر شده از نوع صنعتی است در صورتی که مردم این منطقه به سنگکی های سنتی بیشتر علاقه دارند.

وی تأکید کرد: امیدوارم این جلسه تلنگری به مدیرانی باشد که تا کنون کم کاری کرده اند.

انتهای پیام

 

نظر شما