کلنگ احداث مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی شهر چوار بر زمین زده شد

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۳۲۴۹
کلنگ احداث مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی شهر چوار بر زمین زده شد
در آیینی و با حضور نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی کلنگ احداث مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب شهر چوار (روستای بهمن آباد و سلطان آباد) بر زمین زده شد

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا ایلام، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام روز سه شنبه در این مراسم گفت: مخزن دو هزار متر مکعبی بتنی ذخیره آب شرب چوار، روستاهای بهمن آباد و سلطان آباد با اعتبار پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، از محل اعتبارات طرح ملی ارتقاء کیفی و آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی و آبرسانی به مجتمع های اولویت دار روستایی در شهر چوار احداث خواهد شد.

پرویز ناصری جمعیت تحت پوشش این پروژه را بیش از ۹ هزار نفر دانست و یادآور شد: مدت زمان اجرا و به بهره برداری رسیدن این پروژه هشت ماه برآورد شده است.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته  کم‌آبی جزء چالش‌های اصلی شهرستان چوار است و در حالی که بیشتر مردم از وضعیت نامناسب منابع آبی شهرستان آگاه هستند اما باید تلاش کنیم در مصرف آب صرفه جویی بهینه کنیم.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر رفع  مسائل و موانع موجود در حوزه آب شرب شهرستان بیان داشت: تامین آب شرب مورد نیاز مردم به دلیل کمبود منابع، کاهش نزولات جوی و بروز پدیده خشکسالی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و باید منابع آبی و مشکلات مالی را مدیریت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های شبانه روزی شرکت آب و فاضلاب در سطح استان اظهار داشت: شرکت آبفای استان تلاش گسترده ای برای به نتیجه رسیدن پروژه ها در سطح استان انجام می دهد که جای قدردانی دارد.

سعید هژبری گفت: با بهره برداری از این مخزن مشکلات تامین آب شهر چوار تا حدودی مرتفع می شود اما برای رفع کامل کم آبی شهرستان چوار باید برنامه بلند مدت تهیه شود

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز