۴۹ هزار تن انواع صیفی جات از مرز مهران به عراق صادر شد

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۲:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۳۲۵۵
۴۹ هزار تن انواع صیفی جات از مرز مهران به عراق صادر شد
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۴۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در فروردین ماه سال جاری از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا ایلام، روح‌الله غلامی  اظهار داشت: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده و در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به میزان محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران افزود: سال گذشته بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۷۴ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام از صادرات ۸۳ میلیون دلاری کالا در فروردین ماه سال جاری از مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها خبر داد و یادآور شد: این‌ میزان کالا از نظر وزنی نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۵۶ درصد رشد صادرات ثبت شده است.

به گفته غلامی، این میزان صادرات کالا در بازه زمانی فروردین ماه ۲۴۸ هزار و ۴۸۰ تن بوده است.

وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و افزود: مهم ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته تاکید کرد: یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

غلامی بیان کرد: در این مدت(سال گذشته) تعداد ۱۰۳ هزار کامیون و تریلر وارد مرز بین المللی مهران شده که رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است

انتهای پیام

نظر شما