از بین بردن ۱۳۷ قطعه پرنده زنبورخوار در ایلام

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۲:۴۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۵۶۱۱
از بین بردن ۱۳۷ قطعه پرنده زنبورخوار در ایلام
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایلام گفت: زنبوردار ایلامی با خوراندن سم به پرندگان زنبورخوار منجر به قتل عام ۱۳۷ قطعه از این پرنده ها شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا ایلام؛ حسین خالقی اظهار داشت: یک نفر از کندوداران متخلف در منطقه "بلیین" که با مسموم کردن تعدادی از زنبور‌های عسل به عنوان طعمه با سم کشنده، در نزدیکی کندو‌های عسل خود اقدام به از بین بردن ۱۳۷ قطعه پرنده زنبور خوار کرده بود، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این پرندە‌ها در هنگام تغذیه از زنبورها، مسموم و در نهایت در عرض چند دقیقه تلف شدەاند افزود: لاشه این پرندە در اطراف کندو‌های این زنبوردار متخلف توسط یگان حفاظت، جمع آوری و مستند سازی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایلام در خصوص اقدامات صورت گرفته نیز بیان کرد: برای زنبوردار خاطی پرونده مقدماتی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ایلام ارجاع دادە خواهد شد.

این پرندگان با شکار زنبور‌های قرمز و بی‌خاصیت که خود نوعی آفت برای زنبورداری و محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، به نوعی محیط زیست را پاکسازی می‌کنند، اما زنبور دار ایلامی با این باور غلط که این پرندگان ممکن است زنبور‌های عسل را نیز شکار کنند، با خوراندن سم به کشتن آن‌ها اقدام کرد.

این پرنده با داشتن بین ۲۰ تا ۳۰ نوع رنگ در بال‌های خود، به عنوان یکی از زیباترین پرنده‌های حیات وحش محسوب می‌شود

 

 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز