استاندار ایلام : اردوگاه فرهنگی تربیتی دانش آموزان در استان ایجاد شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۱۰:۴۵:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۹۰۸۱
استاندار ایلام : اردوگاه فرهنگی تربیتی دانش آموزان در استان ایجاد شود
استاندارایلام گفت:با توجه به نیاز ضروری دانش آموزان بایداردوگاه فرهنگی تربیتی برای دانش آموزان در استان ایلام ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا ایلام؛ دکتر حسن بهرام نیا در نشست شورای آموزش و پرورش استان با عنوان این مطلب که رسالت معلمین رسالت انبیاء است، اظهار داشت: معلمان برای تعلیم و تربیت دانش آموزان و آینده سازان مملکت تلاش می کنند و این نقشی ممتاز و سازنده است.

وی با اشاره به نیاز استان به ایجاد اردوگاه فرهنگی - تربیتی دانش آموزان خواستار جانمایی مناسب با وجود جذابیت های طبیعی برای این مهم شد و ادامه داد: آمارهایی که در خصوص تمایل دانش آموزان به حضور در رشته های تحصیلی است بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

وی افزود: اینکه ۶۸ درصدی دانش آموزان به رشته علوم تجربی تمایل دارند و به رشته های فنی و ریاضی عدم اقبال نشان داده اند نیاز به بررسی جدی دارد و می طلبد با فرهنگسازی و اطلاع رسانی متناسب به گروه هدف نسبت به گسترش توسعه همه جانبه تحصیلی در استان اقدام شود.

استاندار ایلام با تأکید بر استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی در خصوص رعایت مسئولیت اجتماعی و ایجاد هنرستان های تخصصی مورد نیاز خود افزود: با توجه به مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان می بایست فارغ‌التحصیلان را به سمت یادگیری مهارت های مورد نیاز جامعه و حضور در هنرستان ها و مراکز کار و دانش که به صورت تخصصی آموزش خواهند داد ترغیب کنیم.

دکتر بهرام نیا با اشاره به این مهم که آموزش و پرورش بعنوان یکی از دستگاه‌های مهم که جامعه هدف بالایی در زمینه فرهنگسازی در بحث هدفمندی یارانه ها دارد، بیان داشت: متولیان امر در آموزش و پرورش می توانند با برگزاری جلسات توجیهی با مدیران مدارس و معلمان در جهت آشنایی این قشر فرهیخته و اطلاع رسانی و فرهنگسازی در خصوص اقدام بزرگ دولت در بحث هدفمندی یارانه ها اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به کار شجاعانه ای که دولت در بحث تغییر رویه پرداخت یارانه به مصرف کننده و جامعه هدف در دستور کار دارد، خاطر نشان ساخت: دولت با اصلاح پرداخت یارانه ها و گرفتن آن از دست رانتخواران آن را به دهک های پایین جامعه و مصرف کنندگان سوق داد و این یک خدمت بزرگ است و لازم است در جامعه بیشتر تبیین شود.

انتهای پیام

نظر شما