آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در دانشگاه ایلام برگزار شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۱۱:۳۷:۱۴
کد خبر: ۱۳۲۹۱۲۹
آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در دانشگاه ایلام برگزار شد
آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای ملی ایران با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دانشگاه ایلام و با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، صیدمهدی ویسه، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام و جمعی از اساتید، شاعران، فعالان فرهنگی، دانشجویان و دوستداران شعر و ادب فارسی در سالن آمفی تئاتر آیت الله حیدری این دانشگاه برگزار شد

‍ به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا ایلام؛ سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این آیین گفت: کتابخانه های عمومی ایلام به عنوان دستگاه فرهنگی، اجتماعی در راستای ارتقاء فرهنگ جامعه با معرفی مفاخر و مشاهیر ملی و محلی در سطح جامعه بخصوص بین کودکان، نوجوانان و جوانان اقدام به برگزاری چنین برنامه هایی می کند.

وی یادآور شد: در این راستا اسفند ماه سال گذشته آیین بزرگداشت حکیم نظامی با همکاری دانشگاه ایلام برگزار و با استقبال خوب مخاطبان به ویژه دانشجویان همراه بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی از شاعران توانمند و مشهور کشور است که با نوشتن کتاب شاهنامه، قدرت ایران را به رخ جهانیان کشید بدون شک اگر آن زمان این کتاب های نوشته و اشعار ها سروده نمی شد زبان و ادبیات فارسی دچار تحریف بسیاری می شد.

حیدری بیان داشت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام سعی دارد با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی در راستای ارتقاء و پاسداشت زبان ادبیات فارسی برنامه های متنوع در حوزه های مختلف اجرا کند.

صیدمهدی ویسه، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام نیز در این آیین گفت: اجرای این برنامه ها، تمدن ایران را بهتر و بیشتر به نسل آینده معرفی خواهد کرد.

وی افزود: در این راستا حوزه فرهنگی دانشگاه ایلام، برنامه‌های متنوعی برای دانشجویان و اهل فرهنگ و هنر اجرا خواهد کرد.

رحمان ذبیحی، فردوسی پژوه و عضو هیات علمی دانشگاه ایلام نیز در این مراسم، فردوسی را یکی از استوانه های بی مانند زبان و ادبیات فارسی دانست و به زیباشناسی این شاعر بزرگ در شعر فارسی اشاره کرد.

ذبیحی در ادامه با اشاره به جایگاه اندیشه های معنوی فردوسی، افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی علاوه بر اندیشه های اسلامی، در زمینه علوم و فنون زمانه خود سرآمد بود.

وی عنوان کرد: زبان شعری فردوسی منحصر به فرد و اندیشه های عاشقانه و عارفانه او بی نظیر بود.

لازم به ذکر است؛ این آیین با نقاله خوانی آندیا حیدری و با شعرخوانی محمد عسکری و سمیه رستم پور از شاعران نامدار استان به همراه جمعی از شاعران عضو محفل ادبی قلاقیران اداره کل کتابخانه های عمومی و اعضای انجمن ادبی دانشگاه ایلام همراه بود.

انتهای پیام

 

نظر شما