استاندار ایلام : در حمایت از فرزند آوری و جوانی جمعیت باید فرهنگ سازی شود

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۱:۴۶:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۱۹۲۳
استاندار ایلام : در حمایت از فرزند آوری و جوانی جمعیت باید فرهنگ سازی شود
استاندار ایلام گفت : جمعیت، سرزمین و امنیت سه ضلع مثلث یک حکومت هستند و تقویت بنیاد خانواده زمینه ساز امنیت و آرامش جامعه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان که با حضور معاون سیاسی و امنیتی و دیگر اعضاء برگزار شد ضمن گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر، این روز را متعلق به  حماسه سازان این مرز و بوم دانست که جان خود را برای آزادسازی خرمشهر فدا کردند.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که اقدامات خوبی در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی و حمایت از فرزند آوری و جمعیت جوان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: تقویت بنیاد خانواده بعنوان زیربنای ساختار جامعه یکی از اصلی ترین اهداف بشر از گذشته تاکنون بوده که هر اقدامی که در این راستا انجام شود زمینه ساز امنیت و  آرامش جامعه است.

وی افزود: اگر ما حکومت را یک مثلث فرض کنیم سه ضلع این مثلث جمعیت، سرزمین و امنیت است.

دکتر بهرام نیا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به جمعیت جوان و مشوق‌های در این راستا گفت: مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند و پس از ابلاغ  قانون خانواده و جوانی جمعیت اقدامات بسیار خوبی در راستای تقویت بنیان خانواده و تشویق به فرزند آوری در دستور کار قرار گرفته است که باید استمرار یابد.

وی از راه اندازی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی در استان خبر داد و گفت: هفته گذشته در دیدار  با رئیس جهاد دانشگاهی مقرر شد با کمک استانداری و استفاده از خدمات و امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان و استفاده از ظرفیت متخصصین مرکز رویان این مرکز به زودی در ایلام راه اندازی شود.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که قبلاً بانوان این استان برای مشکلات حوزه فرزند آوری برای درمان متحمل هزینه زیادی می شدند، اضافه کرد: در صورت راه اندازی این مرکز گامی مهمی در راستای رفع مشکلات فرزند آوری استان برداشته می شود.

وی با تاکید بر بهره گیری از امکانات و خدمات انگلیزشی و فضای مجازی در بحث موضوع فرزند آوری در استان، گفت: فرهنگ‌سازی و تغییر نگاه مردم از تک فرزندی به چند فرزندی با اعطای امتیازات و خدمات و حمایت بسیار ضرورت دارد.

دکتر بهرام نیا جمعیت جوان را یک امتیاز مهم برای کشور محسوب کرد و گفت: امیدواریم با این سطح خدمات و امکانات و ابلاغ قانون خانواده و جوانی جمعیت بتوانیم به سمت جامعه جوان حرکت کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما