استاندار ایلام : میزبانی برگزاری مسابقات بین اللملی شطرنج افتخاری بزرگ برای ورزش ایلام است

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۲۳:۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۳۴۵۷۶۵
استاندار ایلام : میزبانی برگزاری مسابقات بین اللملی شطرنج افتخاری بزرگ برای ورزش ایلام است
استاندارایلام گفت :استان ایلام امروز افتخار دارد در سالروز آزادسازی مهران میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج باحضور هفت کشور جهان است.

‍ به گزارش خبرنگارورزشی خبرگزاری برنا ایلام؛ حسن بهرانیا در آئین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام آلامتو» گرامیداشت سالروز آزادسازی  با بیان اینکه هزینه کردن در ورزش، سرمایه‌گذاری برای آینده است ، گفت:امروز ورزش در مقیاس جهانی به یک صنعت تبدیل شده است وماهم باید تلاش کنیم سهمی از این صنعت داشته 

وی درجمع شرکت‌کنندگان خارجی با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری صلح دوست و برگرفته از آموزه‌های دین اسلام است، اظهار کرد: ایران دوستدار آن است شادی را در بین همه دنیا تقسیم کند و همه مردم دنیا از رفاه و آرامش برخوردار شوند. 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه  در آموزه های دینی بر تن و فکر سالم تاکید شده است، اضافه کرد: حسن و فکر سالم می‌تواند یک خانواده سالم را ایجاد کند و عقل سالم است که می‌تواند یک کشور را سالم اداره کند.

وی افزود: امروز ما ورزش را به صرف ورزش نمی‌شناسیم، امروز ورزش در مقیاس جهانی به یک صنعت تبدیل شده، به‌طوریکه تعیین کننده سیاست و اقتصاد است.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه بودجه برای ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است، افزود: رویکرد ما فراهم کردن محیطی شاد و هم‌زیستی مناسب با کشورهای همسایه است و اجرای این مسابقه یک ره‌آورد خوب برای استان ایلام است.

وی در پایان با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران استان در عرصه‌های مختلف گفت: ایلام در رشته‌های انفرادی پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم شاهد درخشش رشته‌های تیمی و گروهی نیز باشیم.

لازم به ذکر است، مسابقات جام آلامتو با حضور ۲۲۰ شطرنج باز از ۸ کشور جهان از امروز به میزبانی ایلام آغاز شد. 

انتهای پیام

 

نظر شما