اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ایلام

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۴:۵۴:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۷۰۵۹
اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ایلام
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ایلام گفت: این مبلغ اعتبار برای ۵۰۰ رشته‌ مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام،نورالدین الیاسی اظهار داشت: این تسهیلات از سوی ۳ بانک عامل کشاورزی، رفاه کارگران اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ایلامو پست بانک پرداخت می‌شود.

وی افزود: حداکثر مبالغ پرداختی امسال، با توجه به سرانه در نظر گرفته شده یک میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: نرخ تسهیلات مشاغل خانگی چهار درصد و بدون تنفس است و بازپرداخت آن‌ها نیز پنج تا هفت سال خواهد بود.

الیاسی تاکید کرد: بیشتر طرح‌های معرفی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی، قبل از معرفی به بانک مورد بازدید قرار می‌گیرند و در نشست کمیته کارشناسی مشاغل خانگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل طرح‌های منجر به اشتغال پایدار جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

وی به مزایای راه اندازی مشاغل خانگی هم اشاره کرد و یادآور شد: حذف هزینه‌های مربوط به رهن، اجاره مکان کارگاه و روان شدن ارزش افزوده به درون خانه‌ها و نیز استفاده از اعضای خانواده به عنوان نیروی انسانی از جمله مزایای پرداختن به این نوع کسب و کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام عنوان کرد: قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در زمینه‌ی تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و به منظور تحقق عدالت اجتماعی، امنیت و امکانات شغلی برای همه‌ی افراد جامعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و دستورالعمل آن در سراسر کشور اجرایی شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز