توجه نکردن به منابع طبیعی باعث آسیب های بزرگی مثل سیلاب شده است

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۴:۰۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۵۹۲۱۲
توجه نکردن به منابع طبیعی باعث آسیب های بزرگی مثل سیلاب شده است
معاون امور جنگل های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: توجه نکردن به منابع طبیعی درگذشته باعث آسیب های بزرگی مثل سیلابهای اخیر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، نقی شعبانیان روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مختص گروه و یا عده خاصی نیست بلکه وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود.

معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی جایگاهی ویژه در اسلام و آموزه‌های دینی دارند، بیان کرد: همین امر نشانگر اهمیت و ارزش منابع طبیعی برای بشر است که به این مهم توجه بیشتری شود و از این منابع خدادادی حراست و صیانت کند.

شعبانیان عنوان کرد: بی توجهی به منابع طبیعی و بهره کشی بی رویه از طبیعت در طی ۱۰۰ سال اخیر باعث تخریب شدید عرصه‌ها شده، خشکسالی، ریزگرد، آب شدن یخچال‌ها، سیلاب، افزایش آلاینده‌ها، گازهای گلخانه‌ای و فرسایش خاک از جمله این آسیب‌ها است.

وی گفت: از نظر کمیت و کیفیت کارهای خوبی با پشتوانه علمی و با مطالعات تحقیقات داخلی و خارجی در ایلام انجام شده که قابل تقدیر است.

معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: اگر امروز شاهد فعالیت‌های مناسبی در منابع طبیعی ایلام هستیم بدون شک با بکارگیری تیم تخصصی به سرانجام رسیده است.

شعبانیان عنوان کرد: متاسفانه در گذشته به منابع طبیعی آنچنان که باید توجه نشده و این موضوع سبب به وجود آمدن معضلات بسیاری برای کشور و جهان شده است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه اگر به دنبال امنیت غذایی و زیستی هستیم باید منابع طبیعی را دریابیم و چاره‌ی جز این نداریم، گفت: نشان توسعه یافتگی کشورها در میزان مشارکت مردم و کنشگران در موضوعات مختلف از جمله حفظ و احیای طبیعت است و باید مردم را برای حراست و حفاظت از عرصه‌ها پای کار آورد.

در این آیین ابراهیم پیرزادیان به جای رضا احمدی به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام منصوب شد

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز