اصحاب رسانه و مطبوعات در ایجاد و تحقق امنیت نقش مهمی دارند

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۰۹:۲۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۳۴۷۵
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین زیرساخت های مولفه های فرهنگی ، سیاسی و غیره امنیت است،گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات در ایجاد این امنیت و تحقق این مولفه ها نقش مهمی دارند و علاوه بر تحقق این مولفه در زمینه حفظ اطلاعات نیز موثر هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، سردار "دلاور القاصی مهر" در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان بمناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و غیره تاثیرگذار هستند، افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات استان همواره یار و همراه انتظامی استان بوده اند.  

وی با اشاره به اینکه یکی از قشرها و صنف هایی که ارتباط تنگاتنگی با انتظامی دارند و زبان گویایی مردم هستند به واسطه اطلاع رسانی شفاف و دقیقی که دارند، رسانه ها و مطبوعات هستند،اظهار داشت: پلیس برقرار کننده نظم و امنیت است و یکی از نهادهایی است که  می توانند در  بالا بردن احساس امنیت در بین مردم کمک کنند، اصحاب رسانه و مطبوعات هستند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: به واسطه همکاری و تعامل اصحاب رسانه با مجموعه فرماندهی انتظامی ،استان ایلام از جایگاه 16 به جایگاه 33 ارتقا یافته و این استان جزو امن ترین استان های کشور است، اما لازم است که رسانه ها از رفتارهای جناحی و سیاسی به دور باشند و باید رفتاری داشته باشند از روی صداقت و دلسوزی بوده که اعتماد مردم را جلب کنند.

سردار القاصی مهر با بیان اینکه در مجموع فرماندهی انتظامی کل کشور در گذشته حدود 53  نفر شهید و امسال تاکنون 31 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی در راستای برقراری نظم و امنیت کرده است، خاطرنشان کرد:احساس امنیت از خود امنیت اهمیت بیشتری دارد که می تواند در جهت نظم و امنیت کمک کند و جایی که احساس امنیت باشد باعث رشد و شکوفایی و سلامتی جامعه می شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اصحاب رسانه استان در رسالت کمک به ایجاد احساس امنیت به خوبی تلاش می کنند و پای کار هستند و در موضوعات پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزایی دارند و همچنین در زمینه اطلاع رسانی تعامل بسیار خوبی به ویژه در حوزه اطلاع رسانی کلاهبرداری ها و جرایم مالی دارند و این امر موجب آگاهی اقشار مختلف مردم در راستای مقابله و پیشگیری از جرایم می شوند.

سردار القاصی مهر با اشاره به اینکه اصحاب رسانه ها چشمان بینای مسئولان هستند، افزود: استان ایلام در سال گذشته در بحث سرقت و جرایم رتبه 33 کشور را کسب کرده است و این در حالی است که استان ایلام در سال 99 در این زمینه جایگاه 16 کشور را دارا بوده است که رسانه ها و مردم ولایتمدار و شهید پرور استان ایلام که از فرهنگ غنی برخوردار هستند در این زمینه بسیار نقش آفرین بوده و البته استان ایلام می تواند در سایر عرصه ها  با توجه به فرهنگ غنی بالایی که دارد نیز به خوبی بدرخشد.

وی با بیان اینکه استان ایلام در حوزه نزاع های فردی در رتبه 29 و در زمینه نزاع های جمعی در رتبه 30 قرار دارد،اظهار داشت: از لحاظ میزان کاهش وقوع جرم در سطح کشور استان ایلام با 10 درصد کاهش، تنها استانی  بوده که کاهش میزان وقوع جرم داشته و  از این نظر مقام اول کشور را  کسب کرده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در کشور به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 618 سرقت به وقوع پیوسته است اما در استان ایلام 369 فقره است که نسبت به نرم کشوری بسیار پایین است، تصریح کرد: 97.8 درصد تصادفات در استان مربوط به تصادفات جاده ای برون شهری است و 45 نفر فوتی از ابتدای سال جاری تاکنون داشته ایم.

سردار القاصی مهر با بیان اینکه پیش بینی می شود در ایام اربعین حسینی بین 40 تا 50هزار خودرو از استان ایلام تردد داشته باشند،  گفت: ما خادم زوار اربعین حسینی هستیم اما لازم است که با توجه به میزان ترددها در ایام اربعین حسینی با کمک رسانه ها و مردم و زوار و فرهنگسازی، زمینه تردد سالم و امن زوار را در سطح جاده های استان فراهم  کنیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 110 هزار تماس  شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 صورت گرفته است که 37 هزار تماس عملیاتی بوده است،گفت: 70 هزار تماس نیز از نوع مشاوره بوده است که همکاران ما راهنمایی ها و ارشادات لازم را انجام داده اند و 3 هزار تماس نیز غیر قابل رسیدگی بوده است.

سردار القاصی مهر افزود: بیشترین حوزه سرقت در استان حوزه اماکن خصوصی است که جزو جرائم خرد است،افزود: در حوزه مواد مخدر 315 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و 210  نفر معتاد متهاجر و 154 نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده  و همچنین در حوزه سلاح های غیرمجاز 508  قبضه اسلحه غیرمجاز کشف شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش همکاران ما در حوزه مشاوره کلانتری های استان حدود 6 هزار پرونده قبل از ورود به چرخه قضایی منجر به نتیجه شده است، اظهار داشت:  از مردم استان ایلام تقدیر و تشکر می کنم، مردم این استان با ایثار و فداکاری که در دفاع مقدس و امروز داشته اند همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند و یکی از نمونه های آن حضور پرشور مردم در مشارکت انتخابات بوده است که نشان از پایبندی مردم استان به نظام اسلامی دارد.

فرمانده انتظامی استان از افزایش 103 درصدی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: حفظ نظم اقتصادی در گرو مبارزه با اخلالگران اقتصادی است و جرائم اقتصادی به سبب تبعات گسترده‌ آن از جمله مهم‌ترین ناهنجاری‌های اجتماعی به شمار می‌آید.

 سردار القاصی مهر با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی با تعامل، هماهنگی و تبادل اطلاعاتی که با سازمان‌های مختلف دارد همواره تلاش می‌کند به جهت پیشگیری از جرائم اقتصادی نسبت به مقابله جدی با اخلالگران اقتصادی اقدام کند، افزود: از ابتدای سال تاکنون 421 پرونده قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است که این تعداد پرونده ها در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته، 64 درصد افزایش را نشان می دهد.

 وی به دستگیری متهمان قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال تاکنون اشاره و تصریح کرد: در میزان دستگیری ها 75 درصد افزایش نسبت به مشابه سال قبل داشته ایم که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده اند و از ابتدای سال جاری تاکنون  افزایش 146 درصدی توقیف خودروی حامل قاچاق کالا و ارز نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.

 فرمانده انتظامی استان به ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه اشاره و خاطرنشان کرد: 425 میلیارد و 130 میلیون و 80 هزار ریال ، ارزش ریالی پرونده های کشف شده از ابتدای سال تاکنون بوده است که نشان دهنده افزایش 103 درصدی بوده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز