آمادگی سپاه برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائرین اربعین

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۳:۵۸:۱۲
کد خبر: ۱۳۷۳۸۰۳
آمادگی سپاه برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائرین اربعین
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) گفت: سپاه و بسیج با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در خدمت زائرین اربعین خواهد بود

  به گزارش خبرگزاری برنا ازایلام ، سردار جمال شاکرمی با بیان ارائه خدمات بهداشت و درمان سپاه به زائرین اربعین، افزود: کمیته سلامت و دفاع زیستی قرارگاه اربعین سپاه امیرالمؤمنین (ع) متشکل از معاونت سلامت سپاه ، بسیج جامعه پزشکی و مؤسسه خدمات درمانی بسیج بعنوان متولی خدمات بهداشت و درمان به زائرین با تمام امکانات در پایانه مرزی مهران مستقر شده است.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات پزشکی عمومی و تخصصی، داروخانه ، خدمات دندانپزشکی با ۵ یونیت سیار ، آزمایشگاه ، فیزیوتراپی با ۵ تخت، خدمات پرستاری با تجهیزات کامل پزشکی اعم از اتاق عمل ، سونوگرافی ، رادیولوژی و غیره بخشی از خدمات ارائه شده به زائرین در ایام اربعین خواهد بود.

رئیس قرارگاه اربعین سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه با اعزام سامانه بیمارستانی سیار به استعداد ۶۵ تخت ، معاونت سلامت با ۶۰ تخت بستری ، مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان با ۲۵ تخت که در مجموع به تعداد ۱۵۰ تخت بستری در دو مرکز بستری مجزای خواهر و برادر با خدمات دارویی و همچنین بسیج جامعه پزشکی نیز به استعداد یک درمانگاه کامل در قالب یک مجتمع بهداشتی، امدادی و درمانی در پایانه مرزی مهران مستقر خواهد شد.

سردار شاکرمی ادامه داد: ارائه خدمات دندانپزشکی و فیزیوتراپی تخصصی با ۱۰ تخت و یونیت بخشی از خدمات بسیج جامعه پزشکی از اعضای کمیته سلامت اربعین سپاه خواهد بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه کلیه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زائرین بصورت کاملا رایگان بوده است، گفت: با توجه به حجم بالای اعزام و تردد زائرین اربعین در مهران جهت مقابله با حوادث احتمالی ، سامانه جنگ نوین با تجهیزات پیشرفته در این مجتمع مستقر خواهد شد.

وی با قدردانی از همراهی کلیه دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان، خاطرنشان کرد: با توجه به شروع پیک حضور زائرین در روزهای اخیر بخشی از این خدمات پیش از شروع رسمی عملیات اربعین که از ۱۰ صفر خواهد بود در مهران آغاز شده است

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز