۱۰ میلیارد ریال برای مرمت قلعه والی ایلام اختصاص یافت

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۰۹:۵۳:۴۳
کد خبر: ۱۳۸۱۸۱۶
۱۰ میلیارد ریال برای مرمت قلعه والی ایلام اختصاص یافت
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت قلعه والی ایلام اختصاص یافته است

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام،فرزاد شریفی  اظهار کرد: با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی کامل قلعه تاریخی والی، توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره‌کل آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: عملیات اجرایی که برای مرمت قلعه والی (موزه مردم‌شناسی) شهر ایلام انجام می‌شود، شامل تعمیرات کلی معماری بنا، محوطه، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت‌بام، سفیدکاری، نازک‌کاری، رنگ‌آمیزی در و پنجره، فضای سبز و … است.

شریفی تصریح کرد: قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم‌تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم‌شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

وی اضافه کرد: قلعه والی در زمینی به مساحت ۴۶۸۷ مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت ۱۷۹۲ مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: بنای قلعه والی به شماره ۱۷۹۸ در تاریخ ۱۳۷۶/۹/۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم اکنون موزه مردم‌شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

نظر شما