تجار و بازرگانان با توجه به بازار هدف عراق صادرات داشته باشند

۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۱:۳۷:۲۴
کد خبر: ۱۳۹۵۹۱۰
تجار و بازرگانان با توجه به بازار هدف عراق صادرات داشته باشند
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایلام گفت: تجاری که در مرز بین المللی مهران فعالیت می کنند، باید با بررسی کالاهای مورد نیاز عراق به این کشور صادرات داشته باشند تا موفقیت بیشتری در این بازار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ شعبان فروتن ، اظهار داشت: وضعیت صادرات کالا در مرز بین المللی مهران پس از فروکش کردن شیوع کرونا در سطح جهان و کشور خوشبختانه با رشد بسیار خوبی در جریان است.

وی افزود: کشور عراق پس پایان ناامنی ها برای بازسازی زیرساخت های خود پروژه های متعددی را تعریف کرده که باید از این فرصت برای حضور در بازار این کشور بهره بگیریم.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایلام بیان داشت: هم اکنون برای در اختیار گرفتن پروژه های کشور عراق رقبای قدرتمندی در این کشور حضور دارند که از مهم ترین آنها می توان به ترکیه و عربستان سعودی نام برد.

فروتن یادآور شد: تجار و بازرگانان برای موفقیت در بازار عراق باید نیازهای این کشور را بطور دقیق بسنجند تا کالاهای عرضه شده بتواند در این کشور فروش مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم و مسوولان عراق بویژه در استان های جنوبی این کشور با توجه به اینکه شیعه هستند، بیشتر تمایل دارند که از کالاهای ایرانی استفاده کنند ولی باید تلاش کنیم با ارتقا کیفیت محصولات بیش از پیش میزان رضایت مندی طرف عراقی را جلب کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایلام تصریح کرد: قبلا کشورهای عراق و افغانستان از مسئله رفع تعهدات ارزی مستثنی شده بودند ولی از سال ۹۷ به بعد تجار و بازرگانان باید ارز ناشی از صادرات به این کشورها را نیز برگردانند که این موضوع مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده چراکه مبادله کالا با این کشورها معمولا به شکل ریالی است.

فروتن خاطرنشان ساخت: طی سال های گذشته به دلیل شرایط حاکم بر کشور عراق بیشتر تجار ایرانی به صورت ریالی با عراقی ها تجارت انجام می دادند و به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها امکان مبادله ارز چندان میسر نبوده است و همین مسئله باعث شده تعدادی از فعالان در مرز مهران برای دریافت وجه ناشی از صادرات با مشکل روبرو باشند که می طلبد دستگاه های مسوول با رایزنی با طرف عراقی این مشکلات را برطرف کنند.

گفتنی است؛ یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز