استاندار ایلام خبر داد: تولید ۶۸ هزار تن محصولات زراعی در سال جاری

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۱:۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۸۹۶۷
استاندار ایلام خبر  داد: تولید ۶۸ هزار تن محصولات زراعی در سال جاری
استاندار ایلام با بیان اینکه استان دارای ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: ۶۸ هزار تن محصولات زراعی در سال جاری تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، دکتر حسن بهرام نیا  در نشست تخصصی کشاورزی استان که با حضور رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرا سیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: حضور اعضای کمیسیون کشاورزی بارقه‌های امید را در زمینه اشتغال و تولید ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه ایلام دارای مساحت ۲۰ هزار و ۱۳۳ کلیومتر مربع است، افزود: استان ایلام با ۶۰۷ هزار نفر جمعیت معادل ۷ دهم جمعیت کشور را دارا است‌ و دارای ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

استاندار ایلام با بیان اینکه سطح اراضی آبی استان ۹۸ هزار هکتار و مساحت جنگل‌های استان ۶۴۲ هزار هکتار است، اضافه کرد: استان ایلام دارای ۷۲۷ هزار هکتار و در سال‌جاری ۱۱ هزار تن محصولات زراعی تولید شده است.

بهرام نیا با بیان اینکه ایلام رتبه دوم کشور از نظر تولید ماهی در قفس به خود اختصاص داده است، خاطرنشان ساخت: ایلام در این حوزه در آب های داخلی رتبه دوم کشور با تولید ۱۱ هزار ۴۸۱ تن به خود اختصاص داده است و این یک ظرفیت بالقوه برای استان محسوب می شود. 

وی ادامه داد: همچنین تولید گندم در سالجاری ۲۲ هزار ۵۰۰ تن بوده که در این میان محصولات زراعی ۶۸ هزار تن بوده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سال جاری شش هکتار افتتاح گلخانه داشته‌ایم، یادآور شد: قراردادی کردن محصولات یک اقدام مثبت است که یک ظرفیت بسیار خوب در استان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز