نقشه استراتژیک پالایشگاه گاز ایلام برای افق ۱۴۰۴

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ۱۵:۴۷:۰۴
کد خبر: ۱۴۱۵۸۴۹
نقشه استراتژیک پالایشگاه گاز ایلام برای افق ۱۴۰۴
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: نقشه استراتژی این پالایشگاه برای افق 1404؛ سرآمد در عملکرد، متنوع در محصولات و مسئولیت پذیر در اجتماع است که برای هر کدام ار این ها برنامه های متعددی تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام؛ روح اله نوریان در نشست استاندار ایلام با مدیرعامل و هیأت رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام افزود:این واحد صنعتی از لحاظ فرآیندی یکی از پیچیده ترین پالایشگاه های گازی کشور و از لحاظ حساسیت یکی از سمی ترین گاز با درچه غلظت بیشتر است که باید فرهنگ ایمنی به شکل 100 درصدی رعایت شود.

وی اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون 6 میلیون و 800 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: سال گذشته این شرکت در تولید گازمایع خام 216 درصد، اتان 284 درصد، فروش محصولات پنجگانه 86 درصد رشد داشته است.

نوریان افزود: این شرکت در 8 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در تولید گاز مایع خام 45 درصد، اتان 47 درصد، گوگرد20 درصد و در تزریق گازطبیعی به شبکه سراسری، 8 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این‌که 16 تجهیز اساسی و حیاتی این پالایشگاه که در گذشتهً توسط شرکت‌های خارجی تأمین می‌شد، اکنون با دست توانمند متخصصان داخلی بومی‌سازی شده است،اظهار داشت: در حوزه دانش بنیان با راهبرد تکمیل حلقه توزیع فناوری بومی سازی و قطع زنجیر وابستگی به خارج از کشور و تعمیق ساخت داخل، 24 قلم از کالاهای اساسی مصرفی مورد نیاز این پالایشگاه در حوزه مواد شیمیایی و ابزار دقیق با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام  از افتتاح پروژه بازچرخانی آب خروجی از تصفیه خانه پساب این پالایشگاه در هفته گذشته توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه مقدار 400 هزار لیتر آب از خروجی پساب پالایشگاه جهت مصارف فضای سبز و شبکه آب آتش نشانی و مصارف فرآیندی بازچرخانی و از برداشت همین مقدار آب از منابع زیر زمینی جلوگیری  می شود.

نوریان افزود: در راستای کاهش مصارف آب و الگوی مدیریت مصرف آب و حفظ و صیانت از محیط زیست و همچنین در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود منابع آب، پالایشگاه گاز ایلام اقدام به اجرای پروژه بازچرخانی آب پساب نموده است.

وی اظهار داشت: اجرای 25.5 هکتار فضای سبز، نصب سیستم های پایش آنلاین، استقرار مدیریت پسمانده، راه اندازی فاز اول زباله سوز صنعتی به صورت آزمایشی و غیره بخشی از اقدامات در راستای حفاظت از محیط زیست بوده است.

مدیر عامل پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه رویکرد این واحد صنعتی در حوزه محیط زیست مناسب است، تصریح کرد: در حوزه محیط زیست (حوزه هوا) نرخ کاهش میزان فلرینگ در سال 1400 نسبت به سال 1399 به میزان 46 درصد و گازهای گلخانه ی نیز 23 درصد کاهش یافته است.

نوریان افزود: پالایشگاه گاز ایلام در حوزه خاک و پساب آلایندگی زیست محیطی ندارد و از سال 1394 تاکنون هیچگونه اخطار آلایندگی در حوزه پساب از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان دریافت نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ارتقا زیست بوم فناوری، احداث پارک گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام پیگیری و بیش از 11 مورد پروژه های قابل سرمایه گذاری توسعه بخش خصوصی با رویکرد تنوع محصول و ایجاد ارزش افزوده از محصولات شناسایی شده است.

مدیر عامل پالایش گاز ایلام گفت:توسعه محصولات گاز مایع و توسعه محصولات گوگردی،اجرای پروژه ZLD، بازیابی کامل گازهای ارسالی به مشعل و امکان سنجی تولید ادورانت از محصولات میعانات گازی و گاز خام از برنامه های در دست اقدام پالایش گاز ایلام است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز