قیطانی خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی یارانه مطبوعات مناطق محروم

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۱۲:۴۴:۳۳
کد خبر: ۲۷۲۴۲۶
افزایش ۴۰ درصدی یارانه مطبوعات مناطق محروم
کارشناس مسوول امور مطبوعات و تبلیغات فرهنگ و ارشاد ایلام، از افزایش 40 درصدی یارانه مطبوعات مناطق محروم در شش ماهه دوم سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، "یونس قیطانی" کارشناس مسوول امور مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام  ضمن اشاره به پایان کار رتبه بندی سایت های دارای مجوز استان، در مورد یارانه سایت های خبری و خبرگزاری ها اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان تا پایان سال با اتمام پرداخت یارانه 6 ماهه دوم مطبوعات، یارانه سایت های خبری و خبرگزاری ها نیز پرداخت می شود.


قیطانی، عدم تمرکز آگهی ها در استان ایلام را یک چالش اساسی در حوزه مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری عنوان کرد و افزود: طبق قانون ابلاغی دولت، آگهی ها باید در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرند نه اینکه روابط عمومی ها از آن به عنوان اهرمی جهت انتشار اخبارشان استفاده کنند.


وی افزود: در حال حاضر تقدیر ها و آگهی های ادارت مختص خبرنگارانی است که اخبار آن سازمان را بیشتر پوشش داده باشند و این به صلاح جامعه ی خبری نیست؛ چون به نوعی آزادی عمل از خبرنگار گرفته می شود.

                                                                                                     
قیطانی در تشریح برنامه های اجرایی ویژه خبرنگاران استان ایلام در سال 93، به تایید اساس نامه جدید مطبوعات، برگزراری انتخابات خانه مطبوعات، گرامیداشت روز خبرنگار، ساماندهی مجمع عمومی، معرفی خبرنگاران استان به صندوق حمایت هنر برای استفاده از تسهیلات مختلف و بیمه تامین اجتماعی  و همچنین اعزام خبرنگاران به بیستمین جشنواره بین المللی مطبوعات اشاره کرد.


وی با اشاره به تنظیم برنامه های سال 94 در حوزه خبرنگاران استان ایلام اظهار کرد: برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات و همایش استانی و شهرستانی روز خبرنگار، اردوهای درون و برون استانی، همایش هم اندیشی و آسیب شناسی مطبوعات غرب، همایش روابط عمومی ها، مطبوعات و خانه مطبوعات، ساماندهی خبرنگاران و جداسازی آنها از بازاریاب های ای حوزه، برگزاری 4 دوره کلاس آموزشی جهت دانش افزایی در مطبوعات و رسانه های استان از جمله طرح های برنامه ریزی شده ویژه خبرنگاران در سال 94 است.


قیطانی، یکی از برنامه های بسیار مهم سال 94 را برگزاری همایش اربعین عنوان کرد و افزود: این همایش در سال جاری نیز برگزار شد اما بنا بر دلایلی استقبال از آن کم بود اما همین همایش سال آینده با برنامه ریزی دقیق تر و با شکوه هر چه تمام تر در استان ایلام برگزار می شود.

 

 

نظر شما