استاندار ایلام، در دیدار با محبی عنوان کرد؛

انتقال زندانیان به خارج از شهر، زمینه ی امنیت شهروندان را فراهم می سازد

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۴:۳۶:۱۳
کد خبر: ۲۷۲۶۳۲
انتقال زندانیان به خارج از شهر، زمینه ی امنیت شهروندان را فراهم می سازد
مروارید گفت: باید با تلاش همگانی و کمک دستگاههای دولتی زندان ایلام تکمیل و انتقال زندانیان به خارج از شهر انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،"محمد رضا مروارید" استاندار ایلام، در جلسه ای به منظور پیگیری امور مربوط به تکمیل و راه اندازی پروژه ندامتگاه جدید ایلام و تکمیل زیر ساختها، برگزار شد گفت: باید با تلاش همگانی و کمک دستگاههای دولتی زندان ایلام تکمیل و انتقال زندانیان به خارج از شهر انجام گیرد تا زمینه امنیت و آرامش هرچه بیشتر جامعه و شهروندان فراهم آید.

استاندار ایلام نیز مسئله زندان را یک مشکل شهر دانست و بیان کرد: واقع شدن زندان کنونی در منطقه مسکونی علاوه بر آسیب های اجتماعی باعث بوجودآمدن مشکلات  امنیتی برای  زندان شده است  که انتقال آن به مکان جدیدبایستی در دستور کار قرار گیرد.

وی تکمیل زیرساخت های مخابراتی در زندان و حذف نقاط کور آنتن دهی در محدوده کمربندی شرقی را  از مواردی ذکر کرد که می توان در کاهش هزینه جانبی  زندان جدید لحاظ نمود که رفاه شهروندان را نیز شامل می شود.

مروارید، حداث زیر گذر در مسیر کمربندی شرقی برای سهولت در دسترسی به زندان و تردد ارباب رجوع و خانواده زندانیان  را ضروری دانست و گفت: راه اندازی زیر گذر علاوه بر سهولت در دسترسی به زندان ، موجب دسترسی اسان به بهشت رضا و تسهیل در حمل و نقل عمومی در مسیر میشود..

وی با تاکید بر ساماندهی ورودی و محوطه سازی، از شرکت های آب و فاضلاب ، برق ، گاز ، مخابرات و شهرداری خواست همکاری بیشتری برای تسریع در احداث زندان ایلام داشته باشند.

در ادامه این جلسه،" اکبر محبی" مدیر کل زندانهای ایلام ضمن تشکر از استاندار و مسئولین استانی ضمن ارایه گزارش کاملی از روند تکمیل وراه اندازی پروژه مذکور بیان داشت  لزوم جابجایی زندان و ضرورت انتقال آن به خارج از شهر طی جلسات مختلف برای مسئولین کشوری و استانی تبیین شده است که در این راستا اقدامات مؤثری تا کنون صورت گرفته است.

وی تکمیل زیر ساختها شامل آب ، برق ،گاز و تلفن و همچنین جاده دسترسی را اساسی و ضروری برشمرد و اذعان داشت با پیگیریهای بعمل آمده و جلسات متعدد با ریاست سازمان زندانهای کشور و نمایندگان مجلس بحث های مقدماتی برای  تامین بودجه تکمیل و راه اندازی پروژه مذکور صورت گرفته است.

محبی کمبود فضا را مشکل اساسی در پیشبرد اهداف سازمانی برشمرد و اظهار داشت: انشالله سازمان زندانها به کمک قوه قضاییه و حمایت دولت و نمایندگان مجلس و سایر ادارات زیربط ، مراحل تکمیل و راه اندازی این پروژه را به اتمام برساند.

وی اظهار امیدواری کرد: با انتقال زندان به خارج از شهر مرتفع نمودن مشکل فضای فیزیکی اقدامات اصلاحی و تربیتی از قبیل اشتغال و حرفه آموزی، آموزشهای رسمی و کلاسیک ، فعالیتهای فرهنگی و دینی و... با شدت بیشتری صورت گیرد.

،مدیر کل زندانهای ایلام، با تکمیل زندان جدید ایلام بتوان ضمن طبقه بندی زندانیان با ایجاد تجهیز کارگاههای اشتغال وحرفه آموزی در زمینه پرنمودن اوقات فراغت زندانیان اقدامات موثری بعمل آید محبی  در پایان رعایت حقوق شهروندی و تکریم زندانیان را امری خداپسندانه برشمرد و خواستار کمک و مساعدت مسئولین استانی در تکمیل پروژه مذکور در این جلسه شد..

در پایان این جلسه، مدیران دستگاههای اجرایی حاضر در جلسه ضمن گزارش عملکرد در این خصوص در مباحثی چون انجام مطالعات مقدماتی ، بحث اخذ مجوزهای مختلف برآورد هزینه هاو طرح توسعه منطقه مذکور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لازم به ذکر است؛ پروژه ندامتگاه ایلام در گذرگاه شرقی ایلام در زمینی به مساحت  7 هکتار در 19 قسمت در سال 1382 پی ریزی گردیده است که تا کنون به دلیل کمبود اعتبار به بهره برداری نرسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز