مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد:

کتابهای مورد نیاز کتابخانه های جدید استان تامین می شود

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۰:۴۸:۳۹
کد خبر: ۲۷۵۳۴۴
کتابهای مورد نیاز کتابخانه های جدید استان تامین می شود
نیاکان گفت:منابع و کتابهای مورد نیاز کتابخانه های استان ایلام، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،"علی محمد نیاکان"  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز در دیدار با " مظفری " سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان،  گفت: دست یابی به رشد و توسعه کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و روستایی نیازمند همدلی و همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه نمود: جابجایی کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) شهر ایلام به دلیل قرار گرفتن در یک فضای کوچک و نامناسب در داخل مجتمع فرهنگی  و هنری،  به یک فضای مستقل و مناسب، یکی از اولویت های کاری ما در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح شهر ایلام است.

در ادامه، "مظفری" سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان،  با بیان اهمیت و نقش کتابخانه در مناطق روستایی گفت: تعداد 22 روستا در سطح استان با دارا بودن جمعیتی بیش از یک هزار و 500 نفر، واجد شریط احداث و راه اندازی کتابخانه عمومی هستند که با اولویت بندی و انجام یک برنامه ی منظم و مشخص در این روستاها اقدام به راه اندازی کتابخانه خواهیم نمود.

مظفری افزود: در سال گذشته تعداد 5 باب کتابخانه روستایی راه اندازی شد.

وی افزود: کتابخانه روستایی زنجیره علیا نیز اکنون 60 درصد پیشرفت دارد که در صورت تأمین اعتبار، امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ که 42 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در استان ایلام فعال است که از این تعداد هفت کتابخانه در مناطق روستایی قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز