به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی، از پیشکسوتان و فعالان این عرصه تجلیل شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۱۱:۵۹:۳۱
کد خبر: ۲۷۶۷۶۹
در آیینی و به مناسبت گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی، سالروز شهادت شهید آوینی و روز بسیج هنرمندان،30 نفر از پیشکسوتان و فعالان این عرصه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  ایلام ، "محمد علیپور" رییس جامعه بسیج هنرمندان ایلام در این آیین اظهار کرد: بسیج همواره در عرصه های مختلف در جهت شکوفایی انقلاب و نظام گام برداشته و با استفاده از این هنر ناب خود تلاش کرده تا در جهت تحقق این اهداف نهایت تلاش خود را به عمل آورد.

علیپور ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید شهید آوینی و تقارن آن با میلاد حضرت زهرا (س) افزود: به یقین این تقارن برکت وسیعی را به دایره هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی خواهد بخشید و جبهه فرهنگی امسال، نیز الهام انگیز از عطر فاطمه زهرا(س) خواهد بود و اکنون می طلبد همه در کنار نهادهای هنری برای تحقق هنر ناب و انقلابی در مقابل هنر غربی ها هم فکر و هم پیمان شویم.

وی با اشاره به فعالیت ها و اقدام های بسیج هنرمندان در سال گذشته گفت: اجرای نمایشگاه هنر سنجی، موسیقی، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری و کسب عناوین کشوری، اجرای فیلم های بین المللی مقاومت، برگزاری کلاس های تخصصی و استفاده از توان اساتید برجسته و مجرب کشور از جمله فعالیت های این سازمان در سال 93 بوده است.

وی همچنین رونمایی از آثار هنرمندان مجرب، ساماندهی دو هزار و 400 نفر از هنرمندان در قالب گروه های هنری، جشنواره های عکس و حماسه، کارگاه آموزشی و برگزاری کنگره عظیم شهدای هنرمند را از دیگر فعالیت های بسیج هنرمندان استان عنوان کرد.

در این آیین چند تن از شاعران ایلامی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن و گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی سروده های خود را خواندند

لازم به ذکر است؛ 20 الی 26 فروردین همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی در کشور نام گذاری شده است.

نظر شما