فرماندار ابدانان خبر داد؛

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مساجد

۱۳۹۴/۰۲/۲۵ - ۱۴:۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۸۵۲۰۳
اختصاص بیش از یک میلیارد  ریال اعتبار برای  بازسازی مساجد
عسگری گفت: یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی مساجد آبدانان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، "مجید عسگری" فرماندار ابدانان، اظهار کرد: بر اثر زلزله 6/2 ریشتری مردادماه سال گذشته، خسارت های زیادی به مساجد، تکایا و اماکن مذهبی این شهرستان وارد شد.

وی با بیان اینکه تعمیر، مرمت و مقاوم سازی این اماکن از ضرورت های اساسی است، افزود: در مرحله اول یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارهای مدیریت بحران بمنظور حل مشکلات عمرانی و تعمیرات اساسی مساجد آبدانان اختصاص یافته است.

عسگری با اشاره به اینکه این میزان اعتبار تحویل امور مساجد شده تا زیر نظر هیات امنا هزینه شود، تاکید کرد: برای تعمیر، بازسازی و مقاوم سازی مساجد این شهرستان 10 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی تعداد مساجد این شهرستان را 37 باب اعلام کرد و گفت: سال گذشته نیز چهار میلیارد ریال برای مرمت این بناها و اماکن مذهبی تخصیص یافته بود که در امور عمرانی آنها هزینه شد.

فرماندار آبدانان به نقش سازنده مساجد در رفع نیازهای عمومی و دینی مردم اشاره کرد و یادآور شد: همه مردم و متولیان مربوطه باید تلاش کنند تا این خانه های خدا برای عبادت مردم و راز و نیاز بندگان خدا، مهیا و مجهز شوند.

شهرستان آبدانان با 60 هزار نفر جمعیت در 170 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام قرار دارد و بر اثر وقوع زمین لرزه 6/2ریشتری اواخر مرداد ماه سال گذشته و صدها پس لرزه، تعداد زیادی از واحدهای مسکونی، تجاری، ساختمان های اداری و اماکن مذهبی این شهرستان بخصوص در بخش مورموری خسارت دیدند.

 

نظر شما