نفرات برتر سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم تجلیل شدند

۱۳۹۴/۰۲/۲۵ - ۱۴:۵۳:۴۶
کد خبر: ۲۸۵۲۲۰
نفرات برتر سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم تجلیل شدند
آیین تجلیل از نفرات برتر سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم در ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  ایلام، "حجت‌الاسلام محمد کاروند" مدیرکل اوفاغ و امور خیریه ایلام،  در آیین تجلیل از نفرات برتر سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم در ایلام اظهار کرد: طی سه سال گذشته بیش از 7 هزار نفر از فعالان قرآنی در ایلام در بخش حفظ قرآن نام‌نویسی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار داشت: در حال حاضر 169 نفر در قالب مربی به صورت فعال در سراسر استان به عنوان مربیان حفظ قرآن مشغول فعالیت هستند، این دستگاه اجرایی در بین قرآن آموزانی که در سراسر استان داریم افرادی با حفظ 30، 5، 10 و 15 جزء نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: این دستگاه اجرایی با امکانات و ظرفیت محدود خود و کمترین حق‌الزحمه به مربیان کلاس‌های حفظ قرآن در سراسر استان ایلام دائر شده است. نیاز است توسعه این کلاس‌ها و افزایش مربیان قرآنی تلاش ویژه‌ای صورت پذیرد.

این مسئول اضافه کرد: از بین این تعداد مربیان 110 نفر طی سه سال گذشته اعزام به قم شده و 10 روز در قرآن اقدام به دریافت آموزش‌های قرآنی کرده و با اخذ گواهی مربیگری در حال حاضر مشغول به فعالیت قرآنی در استان ایلام هستند.

حجت‌الاسلام کاروند تصریح کرد: یکی از اقداماتی که طی چند سال اخیر در این دستگاه اجرایی محقق شده دعوت از قاریان بین‌المللی به استان ایلام بوده است.

این مسئول اضافه کرد: افزون بر این، برنامه مهمی که در پیش است اعزام فعالان قرآنی ایلام به دیدار مقام معظم رهبری است که این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به اقدامات مثبت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در مباحث قرآنی متذکر شد: این اداره‌کل برنامه‌های مطلوبی برای توسعه جایگاه آموزش‌های قرآنی در سطح استان ایلام در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است؛ در پایان نیز از نفرات برتر مسابقات قرآنی با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز