در پی آتش سوزی های مکرر در جنگل های ایلام؛

این بلا دامن گیر مانشت و قلارنگ شد

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۷:۳۷:۱۳
کد خبر: ۲۹۰۸۲۶
این بلا دامن گیر  مانشت و قلارنگ  شد
آتش سوزی بخش های دیگری از مناطق حفاظت شده مانشت و قلارنگ در شهرستان سیروان را فرا گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،   پس از گزارش وقوع یک فقره آتش سوزی در منطقه قلارنگ بلافاصله استاندار محترم ایلام از منطقه دچار حریق از طریق بالگرد بازدید نمود. این بالگرد با ظرفیت حداکثر 4 تن بار عصر دیروز از پایگاه فتح تهران وابسته به نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای مهار نهایی آتش در ارتفاعات شلم وارد استان ایلام شد.

 آذرکردار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان طی این بازدید وضعیت منطقه را برای وی تشریح نمود.

اذر کردار گفت: که منطقه خیلی وسیع نبوده و با توجه به ضرورت بیشتر جابجایی نیرو به ارتفاعات این امر در اولویت قرار دارد.

لازم به ذکر است که با واکنش سریع یگان های امدادی منابع طبیعی، مردم محلی و یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان از گسترش آتش در دیگر مناطق جلوگیری شد. از آنجا که پوشش غالب گیاهی منطقه را درختان گون تشکیل می دهد بنابراین ماموران تمام تلاش خود را برای مهار آتش قبل از سرایت به دیگر مناطق، بکار گرفتند.

هر چند علت و گستره آتش سوزی در منطقه مانشت و قلارنگ هنوز مشخص نیست اما بر اساس گمانه زنی های نخستین، وسعت آتش سوزی این منطقه کمتر از یک هکتار است.

 آخرین خبرهای ارسال شده توسط ماموران مستقر در منطقه قلارنگ حاکی از مهار کامل آتش سوزی در منطقه می باشد. اواخر هفته گذشته نیز آتش بخش وسیعی از مناطق جنگلی ارتفاعات شلم مشرف بر شهر ایلام را فرا گرفت و خسارت های زیادی بر جا گذاشت که هنوز از میزان و وسعت آتش سوزی گزارش دقیقی ارایه نشده است.

برخی گمانه زنی ها گستره آتش سوزی را بین 40 تا 100 هکتار اعلام کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز