فرماندار دهلران؛

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه دهلران

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۱۱:۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۰۹۱۴
توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه دهلران
سبزی گفت: حضور معاون اول رییس جمهور،وزارو معاونین و مدیران کل استانی در این شهرستان نوید بخش توسعه وترقی بیش از پیش دهلران با تکیه بر ظرفیت های موجود است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، سبزی، با اشاره به سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی و بازدید از طرح شبکه زهکشی میمه گفت: بالغ بر 120میلیارد ریال اعتبار برای این طرح پیش بینی شده که تا کنون 16میلیارد و 800میلیون ریال برای آن هزینه شده است و در این سفر معاون وزیر قول مساعد در خصوص تامین اعتبار لازم برای ادامه کارپروژه را داد و سایر طرح های زهکشی در دشت عباس نیز در این دولت شروع ومشغول فعالیت هستند که منجر به رونق کشاورزی منطقه خواهند شد.

وی با اشاره به بازدید معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازیاز جاده چمسرخ و تفویض اختیار به راه وشهرسازی ایلام در خصوص تسریع در عملیات اجرایی این پروژه افزود: جاده چمسرخ محدودیت اعتباری ندارد و هم اکنون نیز قرارگاه خاتم در این پروژه مشغول فعالیت است.

سبزی تصریح کرد: در بازدید معاون وزیر راه از راه های در دست اقدام شهرستان بوِیژه محور دهلران به مورموری دستورات لازم برای آسفالت این مسیر و ادامه راهسازی بقیه مسیر در حوزه شهرستان دهلران صادر شد.

وی گفت: تعیین تکلیف 2 هزار واحد مسکن مهر این شهرستان و تامین قیر برای آسفالت معابر مسکن مهر دهلران از اقدامات مثبت در جهت سامان گرفتن مسکن مهر در دهلران است.

فرماندار دهلران افزود: سال گذشته اعتباری بالغ بر 35میلیارد ریال در حوزه اب روستایی هزینه و 11 روستا از نعمت آب شرب برخوردار شدند وامسال درخواست تامین اعتباری بالغ بر 130میلیارد ریال ازاعتبارات ملی برای آب شرب روستایی نیاز است که به جد پیگیری می شود.

وی گفت: سال گذشته 26 میلیارد ریال برای آب و فاضلاب شهری دهلران و اصلاح و بازسازی 7 هزار و 500 متر شبکه توزیع آب شرب شهردهلران، بازسازی مخزن اصلی آب شرب شهر موسیان و حصارکشی مخزن آب شرب شهرپهله هزینه شد .

وی با اشاره به اجرای یک هزار و 200 متر فاضلاب شهر دهلران و اینکه اجرای یک هزار و 500 متر فاضلاب شهر دهلران نیز در دست اقدام است گفت: اجرای 60 کیلومتر شبکه فاضلاب شهر دهلران در سال های گذشته به دلیل نبود اعتبار کار متوقف شد که سال گذشته با اعتبارات جزیی استانی کارهایی انجام شد که امید است امسال شاهد تسریع در اجرای شبکه فاضلاب شهر دهلران باشیم .

فرماندار دهلران با اشاره به سفر مدیر کل ورزش وجوانان استان به شهرستان گفت:با توجه به استعدادهای ورزشی و کسب عناوین برتر بین المللی، کشوری واستانی از سوی ورزشکاران این شهرستان تامین اعتبار برای فعالیت یات های ورزشی، اعزام تیم ها به مسابقات، تسریع در عملیات اجرایی سالن های ورزشی نیمه کاره و تامین امکانات وتجهیزات ورزشی در این شهرستان ضروریاتی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

سبزی توجه دولت به توسعه روستاها یاد آور شد و اظهار داشت: دهلران شهرستانی با ظرفیت‌های متنوع است و روستاهای این شهرستان دارای پتانسیل‌های بسیاری هستند که باید به همت مسئولان و تلاش و همکاری مردم از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه روستاها بهره گرفت و دولت تلاش می‌کند تا با توجه به ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه، رشد و توسعه همه جانبه روستاها محقق شود و روستاییان بتوانند از ظرفیت‌ها و منابع خدادادی در روستاها بهره‌مند شوند.

وی، توسعه زیرساخت های درآمدزا و جلوگیری از مهاجرت را از سیاست های دولت برشمرد و افزود: تشکیل تعاونی ها و اختصاص تسهیلات با سود پایین گامی مهم در توسعه روستاها ست که دولت آن را دنبال می کند.

فرماندار دهلران با اشاره به نشست در خصوص رفع مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان گفت: دراین نشست بر ضرورت رفع مشکلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی شهرستان تاکید و توجه به اعطای تسهیلات به طرح های جدید و ایجاد صنایع تبدیلی درشهرستان با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی یاد آوری شد.

وی چشمه های آب گرم و چشمه های قیر را از ظرفیت های این شهرستان برشمردو بیان کرد:قیر طبیعی مهم ترین فرصت سرمایه گذاری است که تاکنون چندین سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند که خوشبختانه با تدبیر صورت گرفته سرمایه گذار، مجوز سرمایه گذاری در چشمه های قیر دهلران را اخذ کرده که این فرصت خوبی برای شهرستان است.

سبزی با اشاره به از سرگیری عملیات اجرایی آموزشکده کشاورزی شهرستان بعداز 6 سال تعطیلی افزود: در سفر رییس جمهور به استان 45 میلیارد ریال برایآن اختصاص یافت و این پروژه هم اکنون با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور و معاون اول وی در خصوص تعیین تکلیف پتروشیمی دهلران و اینکه وزیر نفت وعده داده که عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران در آینده تسریع شود افزود: نگاه مثبت دولت به شهرستان و اشرافیت استاندار محترم بر این ظرفیت ها تضمین کننده آینده روشن برای شهرستان و رسیدن شهرستان به جایگاه واقعی خود در حوزه های مختلف است.

همچنین در این نشست بر ضرورت تشدید نظارتها بر بازار،برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان ونوجوانان در فصل تعطیلات،حمایت از گروه های جهادی و طرح هجرت در محرومیت زدایی، تکریم ارباب رجوع،توجه به برنامه های فرهنگی وامورمعنوی،اعمال مدیریت منابع درجلوگیری از هزینه های اضافی و پیگیری اعتبارات و پیشرفت پروژه ها تاکید شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز