محمدکریمی؛

ماه مبارک رمضان ازجایگاه بالایی در فرهنگ دینی مردم برخودار است

۱۳۹۴/۰۳/۲۲ - ۱۱:۴۷:۰۵
کد خبر: ۲۹۱۶۳۲
ماه مبارک رمضان ازجایگاه بالایی در فرهنگ دینی مردم برخودار است
معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ماه مبارک رمضان از شأن و جایگاه بالایی در فرهنگ دینی مردم ما برخودار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، سرهنگ محمدکریمی، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر باید مانند نماز به فریضه‌ای واجب در جامعه تبدیل شود، گفت: اگر امر به معروف انجام ندهیم ایمان قوی نخواهیم داشت.

سرهنگ " مهدی محمدکریمی" در جلسه کمیته عملیات روانی تصریح کرد: امروز اینگونه در جامعه القا شده که امر به معروف و نهی از منکر در حوزه خاصی و توسط افراد محدود و مشخص شده باید انجام شود در صورتی که این فریضه یک وظیفه ای همگانی است.

وی با اشاره به اینکه در انجام فریضه امر به معروف نیت بسیار مهم است، گفت: پاک بودن نیت شرط مهم در انجام این فریضه است.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه امربه معروف ونهی از منکر یکی از شیرین ترین شیوه های تعامل اجتماعی است یادآور شد: بایداین موضوع به گونه ای انجام شود که شیرینی آن درکام مخاطبان احساس شود به عبارت دیگر گسترش این فرهنگ نیازمند مهندسی مجدداست تابتوان شاهد گسترش این فرهنگ باشیم.

این مقام مسئول انتظامی به ایام روزه داری ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: امربه معروف و نهی از منکر در ماه مبارک رمضان می تواند نمود بیشتری داشته باشد وبایستی از ظرفیت بالای فرهنگی مساجد، حسینیه ها ، هیئات مذهبی و .. در این راه استفاده کرد.

وی افزود: اگر چه روزه خواری به دلایل مختلف شرعی اعم از مسافرت افراد، بیماری و ... اشکالی ندارد اما این مسئله جواز افراد برای تظاهر به روزه خواری در ملاء عام نیست.

وی از تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مراکز صنفی تهیه و فروش مواد غذایی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این اماکن می‌توانند خدمات خود را در فاصله افطار تا سحر ارائه دهند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان ایلام به منظور مبارزه و مقابله با هنجار شکنان که در ملاء عام و در داخل خوروها اقدام به روزه خواری می کنند کلیه عوامل انتظامی بخصوص پلیس راهور و پلیس پیشگیری مکلف شدند در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری در سطح شهرستانها و داخل خودرو ها با متخلفین برخورد کنند و خودروهای هنجار شکنان در رابطه با روزه خواری به پارکینگ انتقال دهند.

نظر شما