عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور؛

حضور اجتماعی و علمی زنان با رعایت اولویت خانواده مهم است

۱۳۹۴/۰۳/۲۳ - ۰۸:۳۳:۳۴
کد خبر: ۲۹۱۷۵۷
حضور اجتماعی و علمی زنان با رعایت اولویت خانواده مهم است
خزعلی، گفت: برای حفظ کانون خانواده حضور اجتماعی و علمی زنان با رعایت اولویت خانواده مهم است و نکته دیگری اینکه باید حجاب و عفاف در جامعه ترویج داده و نهادینه شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،دکتر کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، در همایش راهبردی بایسته‌های نظام زن و خانواده اسلامی در ایلام، اظهار کرد: امروز نظام سلطه جهانی برنامه‌ریزی گسترده‌ای باهدف گذاری جوامع اسلامی و به‌ویژه انقلاب اسلامی دارد و سعی می‌کنند که جامعه زنان را با چالش‌هایی روبرو کنند.

 وی، بابیان اینکه علی‌رغم اینکه دشمنان در این زمینه طرح‌هایی گسترده‌ای داشته اما  اهداف دشمن با حضور زنان خنثی‌شده است، افزود: سیستم آموزشی باید متناسب با حضور زنان در جامعه باشد و  تغییر کند و خانواده گرایی و دین‌گرایی اصالت خود را در سیستم آموزشی پیدا کند و برنامه‌های اجرایی و آموزشی در نظام آموزشی، خاص زنان ایجاد شود.

 دکتر خزعلی، یادآور شد: وقتی‌که دوران بلوغ زنان 6 سال زودتر از مردان آغاز می‌شود، چرا باید دوره آموزشی آنان همزمان باشد و باید آموزش زنان و دختران به‌گونه‌ای باشد که در سن 15 و 18 سال بحث آموزش های تکمیلی زنان تمام  شود و با تخصص و خوب وارد عرصه زندگی اجتماعی شوند.

 رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بر اساس مصوبه یک‌صد و پانزدهمین جلسه مورخ 19 خرداد سال66 شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل گردیده دو جایگاه در عالی‌ترین سطوح نظام برای زنان در نظر گرفته شد که این مجموعه 26 عضو از حوزه و دانشگاه  و سایر بخش‌ها دارد.

 وی، با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکل از 40 نفر از بهترین فرهیختگان نظام است، افزود: این شورا در راستای جایگاه زن و خانواده مصوباتی دارد که ازجمله آن می‌توان به منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان اشاره کرد که کار تهیه آن بیش از دو سال طول کشیده است اشاره کرد.

 دکتر خزعلی، بیان کرد: در این منشور نسبت به اهمیت جایگاه زن در جامعه، برنامه‌ریزی  برای آینده جهان اسلام و تمدن نوین اسلامی و اینکه چه برنامه‌هایی در زندگی فردی و اجتماعی برای زنان تدوین‌شده و همچنین مسئولیت‌های خود  زنان، خانواده و حکومت نسبت به جایگاه زنان به‌طور کامل برنامه‌ریزی‌شده است.

 وی، افزود: سیاست‌های تشکیل، تحکیم و تعالی نظام خانواده در این منشور تدوین‌شده و حمایت‌هایی که در قبل از تشکیل خانواده، هنگام تشکیل و بعد از آن باید صورت گیرد کاملاً اشاره‌شده و برنامه‌ریزی لازم برای تحکیم و تعالی خانواده انجام‌گرفته است.

 رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: بحث حجاب و عفاف 236 بند برنامه اجرایی دارد درحالی‌که هنوز مشکل بسیاری از مناطق است، ولی مصوبات آن وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از این مصوبات زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ایجاد کرد.

 خزعلی، تصریح کرد: اشتغال زنان باید به‌گونه‌ای باشد که اصل ،خانواده باشد و زمینه استحکام خانواده فراهم گردد، جامعه هم خدماتی نیاز دارد اما با توجه به اینکه نظام اسلامی نگاه خاصی به کرامت زن دارد باید هر دو بخش اشتغال و خانواده برای زن در نظر گرفته شود.

 وی، گفت: زن‌ها باید خودکفا باشند و در همه نیازها و تخصص‌ها به خانه مراجعه کنند و برای این کار زنان باید در رشته‌های مختلف و تحصیلات رشد عالی و تخصص داشته باشند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: دورکاری و کارهای پروژه‌ای ازجمله مواردی است که زنان درزمانی که مسئولیت خانوادگی آنان از قبیل فرزند پروری بیشتر است بتوانند بیشترین تمرکز را در خانواده به تربیت فرزند و حضور عاطفی و آرامش در خانه داشته باشند.

 دکتر خزعلی، یادآور شد: در حوزه‌های مختلف زنان در دوره آغاز ازدواج، تحصیل و اشتغال برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و قوانین تصویب‌شده وجود دارد اما مطالبه و خواست زنان لازم است که زنان به دنبال مطالبات خود باشند.

 وی، بابیان اینکه باید مساجد و شوراهای محلی در بحث زنان فعال باشند، ابراز کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی زنان می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند و با تولیدات و شغل‌هایی که خانواده محور است به تولید کالا پرداخت و روی پای خودمان بایستیم.و با این کار می‌توانیم زمینه صادرات کالا به سایر کشورهای جهان فراهم شود.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: می‌توانیم اشتغال خانواده محور را در سطح جامعه به‌صورت یک چرخه تولید برنامه‌ریزی کنیم که در این صورت است می‌توان با تحریم‌ها مقابله کرد و زنان می‌توانند در این عرصه نقش اجتماعی و جایگاه خود را به‌خوبی ایفا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، بابیان اینکه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بهترین الگو برای زندگی اجتماعی بشر هستند، ابراز کرد: مردم ایران اسلامی به‌ویژه استان ایلام با پایمردی و تعهد به ولایت خدمات ارزنده‌ای به‌نظام مقدس اسلامی ارائه کردند و امروز استان ایلام در مسیر زوار عتبات عالیات قرارگرفته که این خود بهترین لیاقت است.

 گفتنی است، در این همایش خانم دکتر خزعلی در خصوص آینده‌پژوهی نظام خانواده با نگاه به بایسته‌های نظامی اسلامی در موضوع زن و خانواده  برای حضار سخنرانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز