در ماه مبارک رمضان تشدید می شود؛

کنترل دامپزشکی ایلام بر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۱۱:۰۵:۱۸
کد خبر: ۲۹۲۷۵۸
کنترل دامپزشکی ایلام بر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی
طرح کنترل و تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان ایلام بر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در  ایلام،" پیرانی" مدیر کل دامپزشکی استان ایلام ،با اعلام این خبر گفت :طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید ،توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان توسط اداره کل دامپزشکی استان اجرا می گردد.

دکتر وهاب پیرانی افزود: برای اجرای طرح      24   اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی سازماندهی شده که  در دو شیفت کاری( 8 صبح لغایت 14 بعد از ظهر و 14 لغایت 20 شب) بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی ،خوردوهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی،کشتارگاه های دام و طیور،سردخانه های نگهداری فراورده های خام دامی ،کارگاه های فراوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی نظارت می نمایند.

وی افزود: با توجه به افزایش مصرف فرآورده های خام دامی از قبیل شیر،گوشت قرمز،گوشت سفید،(ماهی و مرغ)، تخم مرغ و ... در ایام ماه مبارک رمضان واز طرفی وجود بیش از 800 عامل بیماری زا مشترک بین انسان و دام،که در صورت خرید از مراکز غیر مجاز امکان ابتلا  به بیماریهای مشترک را فراهم می سازد.از هم استانی های گرامی در خواست می گردد فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری نموده و در هنگام خرید به تاریخ تولید و تاریخ انقضا توجه نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان یادآوری نمود: با توجه به افزایش دما و امکان فساد پذیری هر چه بیشتر فرآورده های خام دامی که خارج از یخچال نگهداری می شوند شهروندان گرامی از خرید مرغ ،تخم مرغ،ماهی و گوشت که در خارج یخچال نگهداری می شوند جداً خودداری نمایند.

دکتر پیرانی افزود به شهروندان گرامی توصیه می گردد در هنگام خرید گوشت چرخ کرده ،دقت نمایید که گوشت در حضور آنها چرخ شود و از خرید گوشت چرخ کرده که قبلا توسط بعضی متصدیان قصابی ها آماده شده است خود داری نمایند.و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان موارد را به شماره تلفن چها رقمی 1512 گزارش تا پیگیری های لازم توسط کارشناسان این اداره کل به عمل آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز