مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام، عنوان کرد؛

ایلام دروازه عتبات عالیات، کم جرم ترین استان کشور است

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۱۰:۲۸:۳۲
کد خبر: ۲۹۴۳۷۴
ایلام دروازه عتبات عالیات، کم جرم ترین استان کشور است
بر اساس نتایج پیمایش سنجش سرمایه اجتماعی کشور در سال 93 استان ایلام جزو پنج استان اول از نظر مطلوب بودن وضع سرمایه اجتماعی در سطح خرد بوده است.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری ایلام در گفتگو با خبرگزاری برنا در ایلام، در واکنش به برخی اظهار نظر ها مبنی بر قرار داشتن استان ایلام در زمره سه استان جرم خیز کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس نتایج پیمایش سنجش سرمایه اجتماعی کشور در سال 93 استان ایلام جزو پنج استان اول از نظر مطلوب بودن وضع سرمایه اجتماعی در سطح خرد بوده است و ارزیابی مردم ایلام  از نکویی جامعه در قیاس با وضعیت ملی ارزیابی بسیار مطلوب تری بوده  که این موضوعات بیانگر واقعیت سلامت اجتماعی نسبی جامعه استان می باشد.

 مدیرکل دفتراموراجتماعی همچنین بیان داشت تغییر در نحوه ثبت شکایات که مبنای اظهار نظر قرار گرفته است صحیح نیست.

مهرعلی زاده، افزود: دلیل اعلام ایلام به عنوان یکی از سه استان جرم خیز کشور توسط برخی از مقامات قضایی، صرفا آمار شکایات ثبت شده در دادسراهای استان است که نمی تواند ملاک صحیحی برای طرح این ادعا باشد و باعث نگرانی و جریحه دار شدن احساسات مردم ایلام شود..

وی، در توضیح چگونگی ثبت آمار شکایت سال 1393 در استان ایلام اظهارداشت: از سال های گذشته، شکایات وارده به دادسراها ثبت نمی شد و پس از مهر ارجاع به کلانتری ها برای تحقیقات مقدماتی ارسال می شد. سپس گزارش کلانتری به بازپرس ارایه و ثبت شکایت، پس از رفع نقص احتمالی نهایی می شد.

وی ادامه داد: در بازرسی چند سال پیش از دادسرای مرکز استان، تذکر داده می شود که باید تمام شکایات وارده به محض وصول، ثبت شود و شکایات ثبت نشده چند سال قبل هم باید به ثبت برسد..

وی تصریح کرد: این دستورالعمل ملاک عمل قرار می گیرد و ثبت تمام شکایات سال 93 به همراه شکایات سال های قبل از آن، حجم شکایات وارده را سه برابر می کند که اگر آمار حدود هشت هزار و دویست پرونده مجموع آماری سال 93 و سه سال قبل از آن را به نسبت چهار سال ثبت شکایات تقسیم کنیم، به عددی کمتر از 2 هزار پرونده می رسیم که این رقم ایلام را در زمره کم جرم ترین استان های کشور قرار می دهد..

 مدیرکل اموراجتماعی استانداری ایلام، نوع جرایم و شمار مراجعه به محاکم قضایی را نشات گرفته از احترام ایلامی ها به قانون و قانون گرایی دانست و اظهارداشت: روحیه مسالمت جویی مردم ایلام سبب می شود که به جای مشاجره و دعوا، کار را به قانون و محاکم قضایی ارجاع دهند..

وی تصریح کرد: البته باید اذعان داشت که با توجه به پیشینه فرهنگی و مذهبی ممتاز ایلامی ها که آنان را در صداقت و امانت داری شهره ساخته است، همین حجم از جرایم، زیبنده و قابل قبول نیست..

  مهرعلی زاده در پایان گفت: مردم استان ایلام بر مبنای آمار و شواهد در خوشنامی، تعهد و درستکاری، سابقه دیرینه دارند.و موید این موضوع افتخار آفرینی مردم ایلام در جریان سال گذشته تردد  میلیونی زوار عتبات عالیات از استان بود که در جریان این حماسه باشکوه بالاترین  درجه رضایتمندی و مهمان نوازی مردم ایلام را شاهد بودیم..

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز